KRUGOVI (2017)

Glumci: Matilda Lutz, Alex Roe, Johnny Galecki, Vincent D'Onofrio, Aimee Teegarden, Bonnie Morgan

Režija: F. Javier Gutierrez

Scenario: David Loucka, Jacob Aaron Estes, Akiva Goldsman

Žanr: Drama/ Horor

Trajanje: 1h 47min

Profesor na univerzitetu Gabriel (Johnny Galecki) kupuje stari video rekorder i otkriva u njemu jednu video traku. U međuvremenu, Julia (Matilda Anna Ingrid Lutz) ispraća svoga momka Holta (Alex Roe) na fakultet. Kada joj Holt prestane uzvraćati pozive, Julija kreće za njim. Ona sreće uspaničenu djevojku Skye (Aimee Teegarden) koja ne želi da joj kaže gdje je Holt. Julija ugleda Gabrijela i prati ga do privatnih prostorija fakulteta, gdje grupa studenata gleda misterioznu video traku a zatim prosleđuje snimak nekom od svojih pratioca. Krugovi je treći dio američkog serijala filmova.

Nakon nespretnog uvoda, Gutierrez i ekipa počinju malo ozbiljnije da shvataju svoju publiku. Dobro poznata ideja se ubacuje u fakultetsko okruženje i film dobija modernu presvlaku. Interesantna je ideja kulta, koji svojim članovima, obezbjeđuje pratioca. Likovi u filmu su pred dilemom da li da proslijede kletvu nekom drugom ili je preuzimaju na sebe. Prvo Samarino ubistvo daje odgovor na mnoga podpitanja koje muče fanove još od prvog djela. Skye uzalud pokušava da razbije televizor a zatim i da istrgne kablove za struju iz zida. Turobna muzika Matthjua Margesona je dobro popraćena lošim vremenom uz jaku kišu ali Gutierrez i ekipa ne uspijevaju da nas uplaše. Režiser pravi nekoliko vremenskih skokova koji pomalo zbunjuju publiku. Kobni snimak je takođe doživeo svoj update. Pored dobro poznatih snimaka, vidimo i cijeli jedan niz novih video frejmova. Dobar ideja je duga i opsežna istraga koju obavljuju Julija i Holt. Sva mjesta i ljude i predmete koje vidi u snimku su uklopljeni u njihovu istragu. Krugovi nudi odgovor i na nekoliko neobjašnjenih frejmova iz originalnog snimka. Većina kasnijih otkrića je sasvim dobro osmišljena, ali veoma predvidiva. Usput posuđuju malo od Ne Diši i serijala Poslednja Ekskurzija.

Glumci uspjevaju da pokupe simpatije publije, uprkos neinspirativnom scenariju. Matilda Lutz i Alex Roe su sasvm pristojno obavili svoj dio posla. Ističu se Johnny Galecki i Vincent D'Onofrio.

Krugovi nije strašan kao neki njegovi prethodnici, ali je svakako dobro proučio svoju filmsku istoriju.

Datum recenzije: 08.02.2017. godine