KRUG (1998)

Glumci: Nanako Matsushima, Hiroyuki Sanada, Rikiya Otaka, Yoichi Numata

Režija: Hideo Nakata

Scenario: Hiroshi Takahashi

Žanr: Horor/ Misterija

Trajanje: 1h 36min

Tinejdžerka Tomoko (Yuko Takeuchi) povjerava drugu Masami (Hitomi Sato) da je prije tačno sedam dana, sa troje prijatelja, odgledala zloglasnu video traku i dobila poziv nakon toga. Nedugo zatim Tomoko i njenih troje prijatelja umiru od strane nepoznate sile. Reporterka Reiko Asakawa (Nanako Matsushima) i njen bivši muž Ryuji Takayama (Hiroyuki Sanada) započinju istragu o ovoj VHS traci. Oni detaljno pregledaju sadržaj trake i time dovode svoje živote u veliku opasnost. Krug je ekranizacija istoimene knjige Kojija Suzukija.

Hideo Nakata metodično gradi atmosferu filma, pri tome izbjegavajući jump scares. Koristi duge i statične kadrove koji tjeraju publiku da očekuje užas svakog trenutka. Koncept u kojem nesretnim likovima preostaje samo sedam dana života je veoma učinkovit. Dani se postepeno smanjuju, povećava se osjećaj opasnosti a protagonisti ne mogu ništa da učine. Ovaj osjećaj nemoći je svakako jedan od razloga zašto Krug djeluje zastrašujuće. Istraga u filmu se striktno drži radnje filma. Počinje od ljudi koji su već gledali ovu VHS traku i detaljnim pregledom same trake. Traka je prepuna neobičnih i apsurdnih snimaka koji bude neugodan osjećaj kod gledaoca. Reiko i Ryuji postepeno otkrivaju sudbinu tragične žene sa trake. Dio kritičara je Krug video kao metaforu sudara japanske tradicije sa modernim trendovima, a dio kao ambivalenciju majčinstva. U svakom slučaju, radnja se uvlači pod kožu publike, i ona je previše uplašena da propituje uvjerljivost same ideje.

Nanako Matsushima i Hiroyuki Sanada suptilnom i kvalitetnom glumom skidaju dvoje istraživača čiji su životi u smrtnoj opasnosti.

Krug je jedan od najboljih psiholoških horora 90-ih godina prošloga vijeka.

Datum recenzije: 08.02.2017. godine