KRUG LAŽI (2008)

Glumci: Leonardo DiCaprio, Russell Crowe, Mark Strong, Golshifteh Farahani, Vince Colosimo, Oscar Isaac, Ali Suliman, Alon Aboutboul

Režija: Ridley Scott

Scenario: William Monahan

Žanr: Akcija/ Drama/ Romansa

Trajanje: 2h 8min

Roger Ferris (Leonardo DiCaprio) je ternski agent CIA, čiji zadatak je pronalazak teroriste Al-Saleema (Alon Abutbul). On upoznaje Nizara (Mehdi Nebbou), člana terorističke organizacije koji je spreman da ponudi informacije o Al-Saleemu u zmjenu za azil. Protivno naređenjima njegovog šefa Eda Hoffmana (Russell Crowe), Ferris pristaje na Nizarovu ponudu. Ferris i njegov saradnik Bassam (Oscar Isaac) odlaze u sigurnu kuću u koju ih je uputio Nizar. Velika pomoć pri potrazi je šef jordanskog generalnog obavještajnog direktorata Hani Salaam (Mark Strong). Krug Laži je baziran na istoimenoj knjizi Davida Ignatiusa.

Kao što je to i bilo za očekivati, Krug Laži počinje scenom terorističkog napada. Nakon njega, čujemo interesantan govor Eda Hoffmana, koji tvrdi da će se svijet uveliko izmjeniti ukoliko se popusti Islamu. Ridley Scott i scenarista William Monahan nam predstavljaju američki spoj birokratije i kontraobavještajne operative u borbi sa radikalnim islamskim pokretima. Najvažnija trgovna valuta je informacija, dok su ljudski životi često trivijalni i predmet pregovara i trgovine. Operativci na terenu nisu sigurni kome mogu da vjeruju. Ferris često nije siguran koliko je dobro upućen u operaciju u kojoj učestvuje i mnogo bolje se slaže sa Hanijem nego sa Hoffmanom. Scott nam takođe pokazuje sve prednosti moderne tehnologije. Kamere visoke rezolucije omogućavaju ljudima iz kancelarije detaljan pregled terena na kojem su operativci. Interesantno je vidjeti Hoffmana koji tokom rutinskih porodičnih obaveza, govori Ferrisu da su većina obavještajaca koji im pomažu u stvari samo potrošna roba. Da bi došao do Al-Salamija, Ferris smišlja veoma riskantan plan. Sam prilazak Al-Salamiju je uvjerljivo odrađen, sa dosta dobro isplaniranih detalja. Ovaj lov uzrokuje dosta žrtava i Krug Laži dovodi u pitanje poznatu makijavelističku tezu. Scott razbija monotoniju ubacivanjem ljubavne romanse sa medicinskom sestrom Ajšom. Ova romansa je dobro dozirana i ne staje na put žestokom špijunskom trileru. Wittova fotografija pravi dobar kontrast između zlatne žute boje pustinje i arapskih gradova i plave i sive boje koje simbolozuju zapadnjačku birokratiju.

Leonardo DiCaprio se dobro snašao u ulozi žestokog CIA operativca, a Russel Crowe nije ništa manje zanimljiv kao arogantni obavještajac. Najveće iznenađenje filma je Mark Strong sa odličnim portretom uglađenog i autoritativnog Hanija.

Krug Laži je više nego dobar primjer špijunskog trilera

Datum recenzije: 11.02.2017. godina
Poster filma: By The poster art can or could be obtained from the distributor., Fair use, Link