Izdavačka kuća: Nordisk Film Distribution
Studio: Nordisk Film Spring, New Danish Screen
Trajanje: 1h 25min
Zemlja: Danska
Jezik: Danski
Zarada: $3,4 Milliona

Dispečer za hitne pozive Asger Holm (Jakob Cedergren) zaprima poziv od nepoznate i vidno uznemirene žene Iben (Jessica Dinnage) koja tvrdi da je kidnapovao njen muž Michael Berg (Johan Olsen) i da putuju u bijelom kombiju nepoznate marke i registarskih oznaka prema sjeveru. Iben je ubrzo primorana da prekine poziv. S obzirom da nema dovoljno informacija i policija ne može da uradi ništa, Holm dolazi na ideju da pozove njenu ćerku Matildu (Katinka Evers-Jahnsen) i da zatraži pomoć od svog bivšeg radnog kolege Rashida (Omar Shargawi), kako bi spsao Iben.

Danski režiser i scenarista Gustav Meler je nakon režiranja nekoliko epozoda cijenjene danske kriminalističke televizijske serije Prati novac, dobio priliku da režira soptveni film i zaista je malo ko očekivao ovako kvalitetan režiserki prvenac. Režiser Meler, koji je ujedno i ko-scenarista filma, zajedno sa scenaristom Emil Nygaard Albertsen osmišlja jednostvan ali briljantan koncept filma u kojem je radnja krajnje jednostavna, ili bar tako na prvi pogled djeluje, i što je još interesantnije, uspjeva da cijeli ovaj dugometražni film smjesti u samo nekoliko zatvorenih prostorija štaba za krizne pozive. Počeci možda djeluju poput holivudskog filmskog klišea, u kojem policajac na kazni zaprima poziv pred sam kraj svog radnog vremena i onda pokušava da se iskupi za prethodne životne greške, ali je ostatak itekako vrijedan pažnje. Ovi nazovi nedostaci su relativno lako pretvoreni u svoju suštu suprotnost, zahvaljujući inventivnoj režiji i snalažljivoj kameri direktora fotografije Jaspera J. Spanninga, koja vještim uskim kadrovima uz blago pomračenje osvjetljenja slike, hvata nervozu protagoniste filma, i koja suptilno naglašava nešto tako jednostavno poput crvenog svjetla koje se pali kada dispečer zaprimi poziv, a nešto što opet konstantno održava napetost i nikako ne dozvoljava publici da odahne. Velike pohvale idu i na račun glavnog glumca Jakoba Cedergrena (Na dnu), koji se dobro snalazi u nezahvalnom zadatku i prinuđen je da glumi nervozu i strah često bez i jedne izgovorene riječi.

Krivica je jedna impresivna minijatura koju treba preporučiti svim ljubiteljima napetih kriminalističkih trilera i koja skreće pažnju i ujedno ostavlja veliku nadu u dalju filmsku karijeru njenog autora a i same danske filmske scene.

Datum recenzije: 24.03.2020. godine
Poster filma: By

By Source, Fair use, Link