Glumci: Celia Johnson, Trevor Howard, Stanley Holloway, Joyce Carey, Cyril Raymond, Everly Gregg, Margaret Barton

Režija: David Lean

Scenario: David Lean, Ronald Neame, Anthony Havelock-Allan

Žanr: Drama/ Romansa

Trajanje: 1h 26min

Rejting: PG

Laura Jesson (Celia Johnson) upoznaje šarmantnog doktora Aleca Harvija (Trewor Howard) na željezničkoj stanici. Nakon niza slučajnih susreta odluče da dogovore sastanak. U početku je to možda više iz znatiželje, ali kasnije se očigledno javlja jaka privlačnost između njih. Laura je udata za Freda Jessona (Cyril Raymond). Kratak Susret je baziran na predstavi Still Life Ovo je film sa kojim je David Lean izašao iz sjenke producenta Noela Cowarda.

Zajedno sa Anthonijem Havelock-Allanom, Lean stvara mali broj živopisnih i veoma uvjerljivih likova u poslijeratnoj Britaniji. Lukavo koristi eksterijer bučne i prljave željezničke stanice da naglasi toplu i dirljivu priču o ljubavi, koja je najvjerovatnije od samog početka osuđena na propast. Protagonisti su ozbiljni, zreli ljudi, koji su svjesni međusobne privlačnosti ali i društvene odgovornosti. Njihovi dijalozi odišu jednostavnošću ali i toplinom. Ponekad su riječi suvišne i tužan pogled i nevin dodir ruku najbolje izražavaju njihove emocije. Lean vješto maskira svoje mizantropske stavove, pa samo pažljiviji filmofili mogu primjetiti nagovještaje njihove prethodne nevjernosti. Kvalitetnu crno-bijelu fotografiju potpisuje Robert Krasker, a glavnu temu čini Rachmanionoffov Koncert Za Klavir Br. 2.

Trewor Howard se odlično snašao kao doktor-idealista koji ne odustaje lako od Celije. Laura Jesson prosto briljira kao žena rastrzana između emocija. Lean lukavo krije njenog muža, da bi je gledaoci što bolje razumjeli. Treba još izdojiti Everly Gregg kao dosadnu Dolly i Stanlija Dolloweja kao Alberta.

Kratak Susret je jedna od najljepših ljubavnih priča.

Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=2312442