KONFORMISTA (1970)

Glumci: Žen-Luj Trintižan, Stefania Sandrelli, Gastone Moschin, Dominik Sanda, Pierre Clémenti

Režija: Bernardo Bertoluči

Scenario: Bernardo Bertoluči, Lee Kresel

Žanr: Drama

Trajanje: 1h 53min

Konformista (Il conformista) je italijansko-francusko-zapadnonjemački igrani film snimljen 1970. godine u režiji Bernarda Bertoluccija, poznat kao jedno od najuspješnijih ostvarenja u njegovoj filmografiji, odnosno najuticajnijih filmova svog vremena. Predstavlja adaptaciju istoimenog romana Alberta Moravije. Protagonist, čiji lik tumači Jean-Louis Trintignant, je službenik rodom iz dekadentne rimske aristokratske porodice koji 1930-ih radi za fašistički režim te pristaje pod krinkom medenog mjeseca sa svojom suprugom (čiji lik tumači Stefania Sandrelli) otići u Pariz kako bi pomogao pri likvidaciji svog bivšeg univerzitetskog profesora, a sada istaknutog vođe antifašističke emigracije. Radnja prikazuje kako u Parizu upoznaje profesorovu lijepu suprugu (čiji lik tumači Dominique Sanda), ali se također suočava sa sjećanjima na traumatične događaje iz djetinjstva koji u pitanje dovode njegovu seksualnost. Bertoluccijev film je napravljen pod snažnim dojmom nedavnih burnih studentskih demonstracija, ali i dubokog razočaranja što taj pokret nije proizveo nikakvu opipljivu političku promjenu. Bertolucci, koji je bio radikalni ljevičar i marksist je zbog toga bio fasciniran fenomenomn konformizma, odnosno nastojao objasniti zbog čega se čak i oni, koji, poput protagonista, intimno nisu fašisti sa takvim režimima pristaju surađivati. Konformist je, pak, kritičare oduševio prije svega izvrsnom fotografijom i scenografijom temeljenom na Art Decou, čime su čak i naizgled banalne scene učinjene fascinantnim. Francis Ford Coppola je kasnije tvrdio da je Konformist značajno uticao na njegov opus, te da Kum svoju atmosferu i izgled velikim dijelom duguje upravo Bertoluccijevom djelu.

Konformista je intrigantna politička drama.

Datum recenzije: 20.11.2018. godine
Poster filma: Автор: Бернардо Бертолуччи - обложка фильма, Добросовестное использование, Ссылка