KOCKAR (2014)

Glumci: Mark Wahlberg, John Goodman, Brie Larson, Michael K. Williams, Jessica Lange

Režija: Rupert Wyatt

Scenario: William Monahan, James Toback

Žanr: Kriminalistički/ Drama/ Triler

Trajanje: 1h 51min

Jim Bennett (Mark Wahlberg) je losanđeleski profesor književnosti koji ima problema sa kockom. Upada u velike finansijske probleme i obraća se majci Roberti (Jessica Lange) za pomoć. Duguje 240.000 dolara Leeju (Alvin Ing) i na to još 45,000 dolara zelenašu Nevilleu Baraki (Michael K. Williams). Stvari dodatno sebi komplikuje vezom sa svojom studenticom Amy (Brie Larson). Kockar je remake istoimenog filma iz 1974 sa Jamesom Cannom u naslovnoj ulozi. Scenario za novu verziju je napisao William Monahan.

Wahlberga je, isto kao i Caana, teško zamisliti kao profesora književnosti, pa su se oba filma odlučila za pametnu opciju cool profesora. Jim tokom predavanja vodi veoma opuštenu konverzaciju sa svojim studentima. Nema problem sa tim da ponekad opsuje pa čak i započne vezu sa jednom od svojih studentica. Konstano upada u nove nevolje ali malo razloga imamo da brinemo zbog njega jer previše indolentan. Djeluje da je svjestan svoje zavisnosti, ali da ga ni to ne brine puno. U originalu, Caan je okružen brižnim ljudima kojima je stalo do njega i čije povjerenje često izigra. Te scene odlično pokazuju tešku zavisnost, koje Caanov kockar, najvjerovatnije i nije svjestan. Zapostavlja se i snažna poruka originala da kockar ustvari želi da izgubi. Wahlbergov kockar je premalo vremena sa Amy i propušta se prilika da ga bolje upoznamo. Direktor fotografije Greig Fraser je na visini zadatka i film odlično izgleda. Muzička podloga Jona Briona i Theoa Greena je veoma inspirativna, a samo kockanje je veoma uzbudljivo.

Mark Wahlberg nas ubjeđuje da je profesor zavisnik. Pouzdani John Goodman uspijeva da simpatiše Jima, ali u isto vrijeme ostane strašan. Jessica Lange sa lakoćom igra Jimovu majku Robertu. Brie Larson nema priliku da pokaže svoje glumačke sposobnosti. Amy je predstavljena kao veoma talentovana studentica a zatim potpuno zaboravljena. Michael Kenneth Williams je ubjedljiv kao zelenaš koji poput lešinara kruži oko nesrećnih kockara.

Iako je inferioran originalu, Kockara nije zgoreg pogledati.

Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=44183727