Glumci: Elizabeth Taylor, Richard Burton, George Segal, Sandy Dennis

Režija: Mike Nichols

Scenario: Ernest Lehman

Žanr: Drama

Trajanje: 2h 11min

Rejting: PG

Vanredni profesor istorije George (Richard Burton) i njegova žena Marta, ćerka dekana fakulteta, pozivaju mladi bračni par, profesora biologije Nicka (George Segal) i Honey (Sandy Dennis) u svoj dom na piće. George i Martha su popili previše i započinju međusobne verbalne provokacije, koje brzo dodiruju i goste. Ko Se Boji Viginije Woolf je ekranizacija istoimene predstave Edwarda Albija. Riječ je o prvom filmu koji je dobio MPAA zabranu prisustva maloljetne publike.

Scenarista filma Ernest Lehman i režiser Mike Nichols su se pobrinuli da ova pozorišna drama poprimi oblik filma ali i da oštrica njenog dijaloga ne zatupi mnogo. Korištenje alkohola kao podsticaja za iznošenje najcrnji misli je svakako logičan potez i George i Marta se ni malo ne štede. Dolazak Nicka i Honey malo prekida ovu raspravu, ali nedugo zatim Marthin nepromišljen postupak pogoršava situaciju. Mladi bračni par ne ostaje imun na njihove priče i polako i sami upadaju u ovaj dijabolični verbalni vrtlog. Dok tako reći, prva igra ima za cilj da ponizi domaćina, u drugoj su na tapeti sami gosti. Dinamici svađe dosta doprinosi odlična kamera Haskella Wexlera. Problemi koje ih sve tište, polako izlaze na vidjelo, i njihovi postupci odjednom imaju smisla. Briljantni trenutci dolaze kada shvatimo da su izrečene uvrede samo pokušaj olakšanja savjesti i da ukućani ne mogu da žive jedno bez drugog. Ernest Lehman je nažalost ubacio i par nespretnih rečenica u kojima film očigledno pominje rat i pokušava da podstakne hladnoratovski strah kod napaćenog naroda tog vremena. Northova muzička podloga je odlično podvukla ovu priču, dok Mike Nichols pametno premješta radnju i van kuće, da podsjeti publiku da gledaju dugometražni film.

Verbalni rat ove četvorke je odlično oglumljen i uprkos svojoj kompleksnosti mi nikad ne dovodimo u pitanje uvjerljivost same radnje. Elizabeth Taylor pravi nezaboravne transformacije od lajave pijanice do nježne i ranjive osobe. Richard Burton briljira kao ostarjeli profesor kojeg su mnoge životne nedaće emotivno ispraznile i pretvorile u ljušturu od čovjeka. Mlađani George Segal i Sandy Dennis se vrlo dobro nose sa njima.

Ko Se Boji Viginije Woolf je jedna od najboljih ekranizacija pozorišne predstave.

Datum recenzije: 28.12.2016