KINGSMAN: ZLATNI KRUG (2017)

Glumci: Colin Firth, Julianne Moore, Taron Egerton, Mark Strong, Halle Berry, Elton John, Channing Tatum, Jeff Bridges

Režija: Matthew Vaughn

Scenario: Jane Goldman, Matthew Vaughn

Žanr: Akcija/ Avantura/ Komedija

Trajanje: 2h 21min

Kada gomila raketa uništi sjedište špijunska organizacija Kingsmen, preživjeli agenti Eggsy (Taron Egerton) i Merlin (Mark Strong) saznaju za Statesman, tajnu organizaciju koja radi iza paravana destilerije viskija u američkoj državi Kentaki. Šef Statesmana, Champagne (Jeff Bridges), ih upućuje za aktivnosti tajne terorističke organizacije "Zlatni Krug", iza koje stoji Poppy Adams (Julianne Moore). Pomoć u lovu na ovog opasnog teroristu im pružaju agenti Whiskey (Pedro Pascal) i Tequila (Channing Tatum). Kingsman: Zlatni Krug je nastavak filma Kingsman: Tajna Služba.

Jedno od najprijatnijih filmskih iznenenađenja iz 2014. godine je špijunska akcijska komedija režisera Matthewa Vaughna, Kingsman: Tajna Služba. Zaista je malo ko očekivao, kada je kupovao ulaznicu za ovaj film, ili ga nelegalno skidao sa piratskih torenta, da će toliko da se zabavi. Film je pogodio odgovorajuću notu između ozbilinog špijunskog trilera i parodiranja sličniih bondijada i zasluženo je postao instant hit. Nije bilo teško pretpostaviti da ćemo vidjeti njegov nastavak. Britanac Matthew Vaughn nije dozvolio nikom drugom da se poigrava sa njegovim idejama već je opet na sebe preuzeo teret odgovornosti filmskog režisera, scenariste ali i producenta.

Kingsman: Zlatni Krug počinje dugom akcijskom sekvencom u kojoj se agent Kingsmana Eggsy, bori protiv opasnog protivnika, koji ima mehaničku ruku. Da stvar bude zanimljivija borba se odvija u automobilu, u kojem pokušavaju da pobjegnu od ostalih progonitelja. Ova potjera jeste relativno uzbudljiva ali isto tako odmah naslućujemo da su Britanac Vaughn i ekipa ovog filma otišli predaleko u pravcu parodiranja. Ovakvih potjera ima još u filmu ali oni nisu uzbudljive poput scene borbe u baru iz Kingsman: Tajna Služba, u kojoj agent Harry očita lekciju o manirima, grupi huligana. A da ne spominjemo izuzetno uzbudljivu i originalnu u borbu u crkvi. Kingsman: Zlatni Krug ima velikih akcijskih scena, poput one na žičari u italijanskim planinama, ali nas ne tjeraju na ivicu sjedišta od uzbuđenja, poput svog prethodnika. U ovom nastavku uglavnom čekamo agente Kingsmana da budu oni stari i moramo se zadovoljiti sitnim minijaturama agenata američkih saveznika, Statesman. Kingsman: Zlatni Krug se ne može pohvaliti ni naročito kvalitetnom misterijom, koja je često glavni adut špijunskih filmova. Scenaristi Jane Goldman i Matthew Vaughn su osmislili čudotvorni gel koji gotovo uvijek vraća ljude iz mrtvih i time uveliko spriječili bilo kakvu napetost u filmu. Još jedna zamjerka režiseru Vaughnu je u tome što nije u potpunosti iskoristio glumački potencijal ekipe sa kojom je raspolagao. Većina njih je ostvarila više gostujuće pojavljivanje nego dugometražne uloge. Ako je Channing Tatum ili Jeff Bridges razlog zbog kojeg gledate ovaj film, slobodno se može reći da će te se razočarati. Sa druge strane britanski pjevač Elton John je dobio više pažnje nego što zaslužuje. Treba reći da Kingsman: Zlatni Krug ima nekoliko emotivnih momenata koji sasvim dobro sjedaju. Završni obračun filma je prilično originalan, ali ipak razočaravajući.

Režiser Matthew Vaughn je iskoristio ovaj film da oda počast američkim komedijama smještenih u 60-godine prošloga vijeka, poput Lucasovih Američkih Grafita. Fanovi komediji braće Coen Veliki Lebowski će se slatko nasmijati kada čuju šefa Statesmana, Champagne, kako pita agenta Eggsija da li imaju neki obećavajući tragova u istrazi koju sprovode. Isto tako interesantno je čuti pjesmu Take Me Home, Country Roads, pjevača Johna Logana, koju smo nedavno čuli u Soderberghovom Logan Lucky. Na mraju treba još pohvaliti dobar posao računarskih stručnjaka koji su radili na filmu i koji su se pobrinuli za podmlađivanje nekih od svojih aktera.

Taron Egerton je ponovio dobru ulogu mladog agenta, dok je Colin Firth odličan u ulozi njegovog partnera. Pedro Pascal i Hanna Alström su veoma dobri u svojim ulogama, a Mark Strong se pobrinuo za veoma lijepu glumačku minijaturu. Julianne Moore, Halle Berry, Channing Tatum, Jeff Bridges su izvukli koliko su mogli iz svojih uloga, a treba pohvaliti zabavnu epizodu Bruca Greenwooda u ulozi američkog predsjednika.

Kingsman: Zlatni Krug je razočaravajući nastavak koji ipak nudi dovoljno zabave da zasluži preporuku.

Datum recenzije: 24.09.2017. godine