KAPETAN AMERICA: GRAĐANSKI RAT (2016)

Glumci: Chris Evans, Robert Downey Jr., Scarlett Johansson, Sebastian Stan, Anthony Mackie, Don Cheadle, Jeremy Renner, Chadwick Boseman, Paul Bettany, Elizabeth Olsen, Paul Rudd, Emily VanCamp, Tom Holland, Frank Grillo, William Hurt, Daniel Bruhl

Režija: Anthony i Joe Russo

Scenario: Christopher Markus, Stephen McFeely

Trajanje: 2h 27min

Godinu dana nakon uništenja Ultrona, Osvetnici Steve Rogers (Chris Evans), Natasha Romanoff (Scarlett Johansson), Sam Wilson (Anthony Mackie) i Wanda Maximoff (Elizabeth Olsen), sprječavaju Brocka Rumlowa (Frank Grillo) da ukrade biološko oružija iz laboratorije u Lagosu. Ovaj incident nažalost nije prošao bez civilnih žrtava i državni sekretar Thaddeus Ross (William Hurt) obaviještava Osvetnike da Ujedinjene Nacije pokušavaju da donesu Sokovijski akt, koji će im omogućiti da kontrolišu njihov tim. Ovo pravi rascjep u Osvetnicima. Dok Tony Stark (Robert Downey Jr.) i Natasha Romanoff podržavaju akt, Steve Rogers i Sam Wilson se rigorozno protive njemu. Starkovo mišljenje još dijele poručnik James Rhodes (Don Cheadle), Vision (Paul Bettany), Black Panther (Chadwick Boseman) i Peter Parker (Tom Holland). A Tim Amerika dobija pojačanja u vidu Wande Maximoff, Buckija Barnesa (Sebastian Stan), Clinta Bartona (Jeremy Renner) i Scotta Langa (Paul Rudd). Svađu tima pokušava da iskoristi Zemo (Daniel Bruhl).

Braća Russo su ovaj film shvatili ozbiljno i nude nam zaista dobre razloge za podjelu tima. Dok su Zimskom Vojniku pristupili kao političkom trileru, ovdje je više riječ o psihološkom trileru. Prvi put jasno vidimo da su Osvetnici sopstevnim nemarom prouzrokovali civilne žrtve. Političke posljedice nastale njihovim nemarom su takođe dobro odrađene. Stavovi posvađanih strana su nam razumljivi i što je najvažnije, shvatamo zašto ne mogu odstupiti od njih. S druge strane, interesantno je kako je linija podjele pala tačno na sredinu i omogućila ravnopravan odnos snaga. Heroji poput Hawkeya su tu samo zbog balansa podijeljenih timova.

Braća Russo opet demonstriraju svoj zavidan talenat režiranja akcijskih sekvenci. Međutim, dok neke scene odišu preko potrebnim realizmom, druge su dosta razvodnjene. To je možda najbolje vidljivo u njihovom međusobnom obračunu, gdje mnogi "zadržavaju udarce". Pojačanja u vidu Black Panthera i Spider-Mana su itekako dobro došla i njihovi počeci su veoma zanimljivi. Lik Zeme je sušta suprotnost negativaca u sličnim filmovima, ali ne možemo a da se ne zapitamo da li je on uopšte potreban filmu. Zaplet vezan za njega nije baš teško predvidjeti. Treba pohvaliti kompjutersko podmlađivanje Roberta Downija Jr.

Film više zanimaju sami ljudi ispod maske i glumci to znaju iskoristiti. Robert Downey Jr. je veoma raspoložen, dok Chris Evans i Sebastian Stan ponavljaju dobru hemiju iz prošlog dijela. Chadwick Boseman je odličan izbor za T'Challu, a Tom Holland za nezrelog mladog junaka. Daniel Bruhl je uvjerljiv kao terorista koji primjenjuje tehniku manipulacije, dok je William Hurt neiskorišten.

Talentovana braća Russo opet izvlače maksimalno iz ovog studijskog ljubimca i čak i hejteri serijala mogu uživati u njemu.

Datum recenzije: 21.09.2016
Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=48646207