KAD SE UGASE SVJETLA (2016)

Glumci: Teresa Palmer, Gabriel Bateman, Alexander DiPersia, Billy Burke, Maria Bello

Režija: David F. Sandberg

Scenario: Eric Heisserer

Žanr: Horor

Trajanje: 2h 12min

Rebecca (Teresa Palmer) ne može više da živi sa svojom majkom Sophie (Maria Bello) i bratom Martinom (Gabriel Bateman). Sophie ima istoriju mentalne bolesti i pati od depresije koja je poprimila oblik imaginarnog prijatelja. Mladi Martin ugleda svoju majku kako razgovara sa jezivom mračnom figurom i prestrašen odlazi kod svoje sestre. Rebecca prima Martina u svoj stan, protiv majčine volje. Rebeccin momak Brat (Alexander DiPersia) im pomaže da odu i razgovaraju sa Sophie. Kada Se Ugase Svjetla je baziran na Sandbergovom istoimenom kratkom filmu.

Intrigantan trominutni kratki film je dobro poslužio kao demonstracija Sandbergovog talenta i pomogao mu je da skrene pažnju Hollywoodskih producenata. Sandberg je naravno dobio mnogo veći budžet i priliku da još uvjerljivije demonstrira svoju sposobnost plašenja gledaoca. Međutim dugometražni film se uveliko razlikuje od kratkog i očekivanja publike su mnogo veća.

David F. Sandberg počinje svoj dugometražni film sa zastrašujućim uvodom u kojem odmah upoznajemo njegovo filmsko čudovište. Protagonisti po svaku cijenu moraju izbjegavati mračne prostorije, jer su u njima laka meta ovog predatora. Režiser im naravno otežava situaciju i scene uglavnom snima noću. Obično gašenje svjetla je dovoljno da dovede život protagonista u smrtnu opasnost. Međutim, porodične nesuglasice junaka filma su mogle biti i bolje, a kombinacija horora i depresivne ženske junakinje je daleko bolje odrađena u Kentovoj Babadook. Sandberg nažalost prebrzo odustaje od misterioznih elemenata filma i prečesto nam prikazuje svoje čudovište. Nezaobilazni su i klišeji poput snimaka intervjua iz arhive psihijatrijske bolnice. Treba pomenuti pristojnu fotografiju Marca Spicera i solidnu muziku Benjamina Wallfischa.

Gluma u filmu dobija prolaznu ocjenu. Teresa Palmer je ujerljiva kao buntovna ćerka koja neće ponoviti grešku i opet napustiti svoju majku. Gabriel Bateman je takođe dobar u svojoj ulozi, dok najveće pohvale dobija Marija Bello. Ona daje jako dobar potret žene čiji majčinski instinkti se bore sa mentalnom bolešću popraćenom sa depresijom.

Kada Se Ugase Svjetla je sasvim solidan natprirodni horor koji će se najvjerovatnije dopasti ljubiteljima žanra.

Preporuka još filmskih osvetnika:

Datum recenzije: 11.02.2017