JOHN WICK 2 (2017)

Glumci: Keanu Reeves, Common, Laurence Fishburne, Riccardo Scamarcio, Ruby Rose, John Leguizamo, Ian McShane

Režija: Chad Stahelski

Scenario: Derek Kolstad

Žanr: Akcija/ Kriminalistički/ Triler

Trajanje: 2h 02min

John Wick (Keanu Reeves) pronalazi svoj ukradeni automobil u garaži za ukradene automobile, koja je u vlasništvu Abrama Tarasova (Peter Stormare), Viggovog brata (Michael Nyqvist) i Iosefovog (Alfie Allen) ujaka. Johna zatim posjećuje italijanski kriminalistički lord Santino D'Antonio (Riccardo Scamarcio), koji traži od njega da mu uzvrati učinjenu uslugu. Naime, John se povukao iz posla i oženio Helen (Bridget Moynahan), uz veliku pomoć D'Antonija. Kao vrsta ugovora, korišten je marker, medaljon kao svojevrsna "krvna zakletva". Winston (Ian McShane), vlasnik hotela Continental, podsjeća Johna na važnost markera i John pristaje na svoju obavezu. D'Antonio traži od njega da mu ubije sestru Giannu (Claudia Gerrini), i time mu omogući mjesto u vijeću visoko-rangiranih kriminalističkih lordova. D'Antonio šalje svog ličnog telohranitelja Ares (Ruby Rose). John Wick 2 je nastavak filma John Wick.

Nakon velikog finansijskog uspjeha filma John Wick, za očekavati je bilo da ćemo vidjeti i nastavak. Na mjesto režisera je ovaj put zasjeo bivši kaskader Chad Stahelski, koji je inače bio dubler Brandonu Liju, nakon njegovog fatalnog incidenta na setu filma Vrana. Stahelski se kako-tako nadovezuje na prvi dio ovog serijala i odmah smiruje zabrinute fanove i pokazuje im da će i nastavak imati pregršt akcije. Svaki metak koji ispali naslovni junak završi u glavi protivnika. Izuzetak su istaknutiji protivnici i borbe sa njima traju i do nekoliko minuta, ali malo ko sumnja u Wickov trijumf. Pored pesničenja tu su još korektno prikazane borbe noževima. Direktor fotografije Dan Laustsen postavlja kameru na raznorazna mjesta i brzom promjenom kadrova pokušava da doprinese realizmu situacije, a bivši kaskader Stahelski koristi svoje višegodišnje vratolomno iskustvo. Scene izletanja filmskih junaka iz automobila, prilikom sudara, su možda i uvjerljivije nego što bi trebale. Sa druge strane, scenarista Derek Kolstad se nije baš istakao. Nakon što je simbolično zabetonirao oružje, koje je iskopao u prvom filmu, protagonistu opet uvlače u posao, od kojeg pokušava da pobjegne. Negativci iz ovog filma su italijanska i ruska mafija, predstavljena gomilom stereotipa, a većina Wickovog tzv. character developmenta se obavlja pohvalama od strane njegovih neprijatelja. Tarasov opis neuništivog Wicka je ispraćen kratkim kadrovima Wickovih atentata, u kojem je lice naslovnog junaka uvijek u sjenci. Vijeće istaknutih mafijaških lordova nažalost nije detaljnije objašnjeno. Chad Stahelski nema namjeru da adekvatno zaviri u njihove prostorije, već traži od nas da se zadovoljimo fizičkim obračunom ispred njihovih prostorija. John Wick dobija dosta ogrebotina i masnica, što koliko-toliko doprinosi uvjerljivosti njegovih postupaka. Fanove filmske trilogije Matriks će obradovati Laurence Fishburn, koji djeli nekoliko scena sa Johnom Wickom.

Keanu Reeves je uvjerljiv kao učinkoviti plaćeni ubica, isto kao i Laurence Fishburn i John Leguizamo. Lance Reddick, Ian McShane, Peter Stormare i Riccardo Scamarcio izvlače koliko mogu iz prilično nezahvalnog scenarističkog materijala, televizijska voditeljka i model Ruby Rose se solidno snašla u filmu, a uvijek je veliko zadovoljstvo vidjeti italijanskog glumca Franka Nera.

John Wick 2 nudi pregršt akcije i treba ga preporučiti ljubiteljima žanra.

Datum recenzije: 04.06.2017. godine