JASON BOURNE (2016)

Glumci: Matt Damon, Julia Stiles, Alicia Vikander, Vincent Cassel, Riz Ahmed, Tommy Lee Jones

Režija: Paul Greengrass

Scenario: Paul Greengrass, Christopher Rouse

Žanr: Akcija/ Triler

Trajanje: 2h 3min

Deset godina nakon Bournovog Ultimatuma, bivši operativac CIA Jason Bourne (Matt Damon) je ulični borac. Pronalazi ga Nicky Parsons (Julia Stiles), i zaintrigira informacijama vezanim za operaciju Treadstone. Naročito podacima vezanim za njegovog oca Richarda Webba (Gregg Henry). Šefu CIA Robertu Deweiju (Tommy Lee Jones) se ne sviđa Bournovo kopanje po prošlosti pa pokreće operaciju Ironhand, čiji je cilj upravo zaustavljanje Bourna. Dewey najviše očekuje od ambiciozne agentice odsjeka za cyber kriminal Heather Lee (Alicia Vikander) i okorjelog agenta zaduženog za "prljave poslove", Asseta (Vincent Cassel). Heather smatra da je Jason Bourne više vrijedan živ nego mrtav. Dewey zahtjeva od osnivača i direktora društvene mreže Deep Dream, Aarona Kalloora (Riz Ahmed) da opet sarađuje sa CIA i oda privatne podatke Jasona Bourna. Nakon Bournovog Naslijeđa sa Jeremijem Rennerom u glavnoj ulozi, u serijal se vraća Matt Damon.

Jasona Bourna srećemo na grčko-albanskoj granici kao uličnog borca. Pretpostavljamo da jedini kontakt sa ljudima ostvaruje kroz ove borbe, i one dobro oslikavaju njegovu emocionalnu otupjelost i tešku izolovanost. Protivnici u ovim borbama su mu "tetovirani Srbi", što je još jedno interesantno predstavljanje srpskog naroda od strane Hollywooda. Potjera kroz protestni skup u Atini je uzbudljiv povratak "u igru". Akcijske sekvence su brzo montirane, a koreografija borbe je uvjerljiva. Bourne, u žaru borbe, obično zgrabi prvu stvar koja mu se nađe pri ruci. Paul Greengrass se zna snaći i u mirnijim scenama. U odličnoj sceni u limuzini, Aaron Kalloor demonstrira ozbiljnost situacije u kojoj se nalazi. Jason Bourne načinje mnoge interesantne teme, ali ne uspijeva da ih sve kvalitetno obradi. Izdvaja se ona o privatnosti korisnika na internetu. Tranzicija ovog ostarjelog Ludlumovog agenta u post-WikiLeaks period borbe protiv globalne špijunaže, nije baš najbolje odrađena. Podzaplet sa njegovim ocem nije ispunio očekivanja. Snimanje je odrađeno na lijepim lokacijama, a John Powell i David Buckley su se pobrinuli za dobru muziku.

Matt Damon je ipak dobar u naslovnoj ulozi, dok je Alicia Vikander je uvjerljiva kao agentica koja simpatiše Bourna. Tommy Lee Jones sa lakoćom skida prepredenog šefa, dok se Vincent Cassel solidno snalazi u nezahvalnoj ulozi hladnog atentatora. Riz Ahmed je vrlo dobar kao vlasnik kompanije pred kojim je teška dilema. Julia Stiles je tu da poveže staru trilogiju sa novim nastavkom.

Bourneovo kopanje po sopstvenoj prošlosti nije baš najbolje spojeno sa kritikom politike koju sprovode socijalne mreže današnjice.

Datum recenzije: 03.08.2016
Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=50834820