JA, TONJA (2017)

Glumci: Margo Robi, Sebastijan Sten, Alison Dženi, Džulijana Nikolson, Bobi Kanavale

Režija: Craig Gillespie

Scenario: Stiven Rodžers

Žanr: Biografija/ Komedija/ Drama

Trajanje: 2h

Ja, Tonya (eng. I, Tonya) je američki biografski film iz 2017. godine kojeg je režirao Craig Gillespie, a napisao Steven Rogers. Radnja filma vrti se oko klizačice Tonye Harding i njezine umiješanosti u napad na suparnicu Nancy Kerrigan koji se dogodio 1994. godine. U filmu su glavne uloge ostvarili Margot Robbie u ulozi Tonye Harding (Robbie je također i jedna od producentica filma), Sebastian Stan u ulozi Jeffa Gilloolyja (supruga Tonye Harding) i Allison Janney u ulozi LaVone Fay Golden (majka Tonye Harding). U ostalim ulogama pojavljuju se Julianne Nicholson, Caitlin Carver i Bobby Cannavale. Film Ja, Tonya svoju je svjetsku premijeru imao na filmskom festivalu u Torontu dana 8. rujna 2017. godine, a u službenu kino distribuciju u SAD-u krenuo je 8. prosinca 2017. godine. Dana 18. siječnja 2018. krenuo je u službenu kino distribuciju u hrvatskim kinima. Film je pobrao hvalospjeve kritičara diljem svijeta, uz posebne pohvale za glumačke nastupe Robbie i Janney. Na dodjeli nagrade Zlatni globus, Janney je pobijedila u kategoriji najbolje sporedne glumice, a sam film za tu je nagradu nominiran i u kategorijama najboljeg filma (mjuzikl/komedija) i najbolje glumice (u mjuziklu/komediji).[4] Robbie i Janney također su nominirane i u kategorijama najbolje glumice i najbolje sporedne glumice za nagradu Udruženja glumaca Amerike[5] te za britansku prestižnu nagradu BAFTA (za tu je nagradu film nominiran sveukupno u pet kategorija, uključujući i onu za najbolji originalni scenarij).

Ja, Tonja je dobra biografska komedija koja ipak ne zaslužuje mnogobrojne hvalospjeve.

Datum recenzije: 09.11.2018. godine