ISČEZLA (2014)

Glumci: Ben Affleck, Rosamund Pike, Neil Patrick Harris, Tyler Perry, Carrie Coon, Kim Dickens, Sela Ward, Emily Ratajkowski

Režija: David Fincher

Scenario: Gillian Flynn

Žanr: Kriminalistički/ Drama/ Misterija

Trajanje: 2h 29min

Na dan njihove pete godišnjice braka Nick Dunne (Ben Affleck) saznaje da mu je žena Amy (Rosamund Pike) nestala. Njen nestanak dobije veliku medijsku pažnju jer je Amy bila inspiracija za popularnu kolekciju knjiga za djecu "Nevjerovatna Amy", koju su napisali njeni roditelji. Detektivka Rhonda Boney (Kim Dickens) pretresa njihovu kuću i pronalazi tragove borbe. Nick, svjestan da sjenka sumnje pada na njega, unajmljuje advokata specijalizovanog za ove slučajeve, Tannera Bolta (Tyler Perry). Film je ekranizacija istoimenog bestsellera Gillian Flynn. Ona je ujedno i scenarista filma.

Pravo je osvježenje vidjeti trejler za film Isčezla. Dok nam većina njih danas oda i više nego što bi trebalo, Išezla nas uspijeva zainteresovati uz minimalno informacija. Dobro poznata priča o muškarcu optuženom za ubistvo svoje supruge je ispričana na jedan hladan i veoma orginalan način. David Fincher insistira na ispoljavanju mračnih i duboko skrivenih osjećanja svojih junaka. On polako guli fasadu idiličnog života i pušta svu prljavštinu da ispliva na površinu. Obične scene svakodnevnice uz zavodljivi klavir i jezivi sintisajzer Trenta Reznora i Atticusa Rossa, dobijaju neprijatne i zlokobne konotoacije. Većina scena je snimljena u polu-mraku, što se odlično uklapa u atmosferu ovog filma. Priča počinje misterijom koja se pretvara u psihološki triler, protkan britkom satirom današnjih medija. Film tjera gledace da upotrijebe svoje detektivske sposobnosti, ali je uvijek korak ispred njih. Dosta je odličnih preokreta, sve do kraja, kada film ipak pretjera.

Ben Affleck je osjetio pritisak medija na njegov privatni život i ovdje to dobro primjenjuje. Vješto pokazuje promjene u karakteru kada detektivka počne da zadire u njegovu intimu. Zabavno je vidjeti kako mu se omakne osmijeh prilikom poziranja pored slike nestale žene. Rosamund Pike je pravo otkriće filma. Ova bivša Bond djevojka pokazuje impozantan spektar emocija. Uspijeva da bude šarmantna, zabavna i zavodljiva, ali i razmažena, hladna i egocentrična. Šteta je što akademija nije znala da to nagradi. Tyler Perry, Kim Dickens i Sela Ward su uspijeli toliko puta viđene uloge advokata, detektivke i voditeljke odigrati na sebi svojstven način, što je veoma pohvalno. Treba pohvaliti još Neila Patricka Harrisa i Carrie Coon u ulozi zabrinute sestre.

Oni koji mogu da svare Fincherovu mizantropiju i povremeni sadizam, prepoznaće jedno veoma kvalitetno ostvarenje.

Datum recenzije: 05.08.2016
Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=42491573