INDIANA JONES I OTIMAČI IZGUBLJENOG KOVČEGA (1981)

Glumci: Harrison Ford, Karen Allen, Paul Freeman, Ronald Lacey, John Rhys-Davies, Denholm Elliott

Režija: Steven Spielberg

Scenario: Lawrence Kasdan

Žanr: Akcija/ Avantura

Trajanje: 1h 55min

Indina Jones I Otimači Izgubljenog Kovčega (eng. Raiders Of The Lost Ark) je pustolovni film Stevena Spielberga iz 1981. s Harrisonom Fordom u ulozi arheologa i pustolova Indiane Jonesa. Producent filma bio je George Lucas. U filmu, nacisti traže Kovčeg Saveza kako bi učinili svoju vojsku nepobjedivom, što je uspjelo Izraelcima u Starom zavjetu. Na Jonesu je da se prvi dočepa Kovčega. Među glumcima koji su se prijavili za ulogu Indiane Jonesa bili su Tim Matheson, Peter Coyote i Tom Selleck. Selleck je bio izabran, ali je bio nedostupan zbog obaveza u televizijskoj seriji Magnum, P.I.. Spielberg je nagovorio Lucasa da angažira Forda jer su producenti Frank Marshall i Kathleen Kennedy bili impresionirani njegovom izvedbom u ulozi Han Sola u filmu Carstvo uzvraća udarac. Kad je objavljen 12. lipnja 1981., film od 20 milijuna dolara je doživio veliki uspjeh, s lakoćom došavši na prvo mjesto najuspješnijih filmova godine s 384 milijuna dolara. Godine 1982. je bio nominiran za osam Oscara, uključujući najbolji film, a osvojio četiri (najbolji zvuk, montaža, vizualni efekti i scenografija). Film je bio hit među publikom i kritikom, pa su snimljena i dva nastavka, Indiana Jones i ukleti hram i Indiana Jones i posljednji križarski rat. Četvrti film, Indiana Jones i Kraljevstvo kristalne lubanje objavljen je 2008. godine.

Indiana Jones I Poslednji Krstaški Pohod je odličan nastavak ovog popularnog avanturističkog serijala.

Datum recenzije: 20.08.2017. godina