HOBIT: NEOČEKIVANO PUTOVANJE (2012)

Glumci: Ian McKellen, Martin Freeman, Richard Armitage, James Nesbitt, Ken Stott, Cate Blanchett, Ian Holm, Christopher Lee, Hugo Weaving, Elijah Wood, Andy Serkis

Režija: Peter Jackson

Scenario: Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson, Guillermo Del Toro

Žanr: Avantura/ Fantazija

Trajanje: 2h 49min

Hobit: Neočekivano putovanje (eng. The Hobbit: An Unexpected Journey) je film fantastike iz 2012. godine kojeg je režirao Peter Jackson. To je prvi dio filmske trilogije koja je snimljena prema romanu Hobit iz 1937. godine autora J. R. R. Tolkiena. Druga dva filmska nastavka zvat će se The Desolation of Smaug i There and Back Again, a koji će u kino distribuciju krenuti 2013. i 2014. godine. Premda su filmovi snimljeni prema romanu Hobit, sama radnja istih proširena je i na Tolkienove kasnije radove, posebno priču The Quest of Erebor koja je posthumno objavljena u sklopu knjige Nedovršene pripovijesti. Smještena u Međuzemlje šezdeset godina prije događaja iz Gospodara prstenova, priča filma vrti se oko hobita Bilba Bagginsa (Martin Freeman) kojeg čarobnjak Gandalf (Ian McKellen) pozove u avanturu kroz Međuzemlje skupa s trinaest patuljaka predvođenih Thorinom Oakenshieldom (Richard Armitage) kako bi povratili svoju Usamljenu Goru u kojoj se trenutno nalazi zmaj Smaug. Film je svoju premijeru imao na Novom Zelandu 28. studenog 2012. godine, a u službenu kino distribuciju krenuo je 13. prosinca uz pomiješane filmske kritike. Scenarij za film napisao je Peter Jackson skupa sa svojim dugogodišnjim suradnicima Fran Walsh i Philippom Boyens te Guilleromom del Torom koji je prvotno trebao režirati film prije napuštanja projekta 2010. godine.

Hobit: Neočekivano Putovanje je veoma zanimljiv početak nove epske trilogije.

Datum recenzije: 27.08.2017. godine