GRAVITACIJA (2013)

Glumci: Sandra Bullock, George Clooney, Ed Harris, Orto Ignatiussen, Phaldut Sharma, Amy Warren, Basher Savage

Režija: Alfonso Cuarón

Scenario: Alfonso Cuarón, Jonás Cuarón

Žanr: Avantura/ Drama/ Naučna Fantastika

Trajanje: 1h 31min

Dr. Ryan Stone (Sandra Bullock) je biomedicinski inžinjer na svojoj prvoj svemirskoj misiji, dok veteran astronaut Matt Kowalski (George Clooney), zapovjeda svoju poslednju misiju pred penziju. Tokom popravke svemirskog teleskopa, komanda misije smještena u Hjuston, upozorava na moguć nalet oblaka krhotina. Upozorenje se brzo ispostavlja kao tačno i životi astronauta dolaze u veliku opasnost.

Alfonso Cuaron počinje svoju svemirsku odiseju dugom i prelijepom scenom izlaska sunca, na 600 km od planete Zemlje. Tim Webber se pobrinuo da vizuelni efekti budu izuzetni i da kamera Emmanuela Lubezkog dođe do punog izražaja. Ovo vizuelno savršenstvo podmuklo prekida jeziva demonstracija mračne strane prirode. Nadolazeća oluja sa lakoćom kida dijelove svemirske stanice i baca preplašenu protagonistkinju poput lutke. Scenario Alfonsa Cuarona i njegov sina Jonasa, brzo prevazilazi početne kliše dijelove i nudi nam, pravo osvježenje, filmsku heroinu koja se ne snalazi u novonastalom haosu. Ryan Stone je preplašena, nesigurna u sebe i čak pravi greške koje je mogu koštati sopstvenog života. Njeno lutanje kroz svemir, u potrazi za dodatnim zalihama kiseonika, je jednostavno ali zaista napeto. Lubezki koristi neisprekidane i duge kadrove da dočara veličinu svemira, a zatim koristi uske i klaustofobične kadrove, da uvjerljivo prenese strahove glavne junakinje. Gravitacija nudi dosta kvalitetnih trenutaka, poput dijaloga u kojem saznajemo šta muči protagonistkinju filma. Režiser Cuaron griješi kod prenaglašene transformacije svoje proste protagonistkinje u filmsku junakinju.

Sandra Bullock se odlično snašla u ulozi potištene astronautkinje, dok je George Clooney takođe dobar kao smireni astronaut, iako je njegov lik daleko manje zanimljiv.

Gravitacija je odličan film kojeg treba preporučiti, ne samo ljubiteljima naučne fantastike, već uopšteno svim filmofilima.

Datum recenzije: 09.04.2017. godine