Glumci: Andrew Robinson, Clare Higgins, Ashley Laurence, Sean Chapman, Doug Bradley

Režija: Clive Barker

Scenario: Clive Barker

Žanr: Horor/ Triler

Trajanje: 1h 34min

Rejting: NC-17

Larry (Andrew Robinson) se zajedno sa svojom ženom Julia (Clare Higgins) useljava u novu kuću. Njegov brak je u velikoj krizi i on čini sve što može da ga spasi. Naime Julija je bila nevjerna sa Larrijevim bratom Frankom (Sean Chapman). Larrija ćerka iz prvog braka Kirsty (Ashley Laurence) dolazi da ih posjeti. Na tavanu kuće Julija primjeti čudne zvukove. Gospodar Pakla je ekranizacija knjige Pakleno Srce, Clivea Barkera.

Nakon kratkog uvoda u kojem vidimo tajanstvenu kocku, Clive Barker nas odmah strogo upozorava na grozote koje nas očekuju u filmu. Majstor za specijalne efekte i šminku Bob Keene je obavio odličan posao i većina scena i danas izgleda dobro. Barker se međutim svojski potrudio oko svojih likova. On dobro koristi teme ljubavi i požude i bola i zadovoljstva, ali njegova najbolja odluka je svakako dominantan seksualni podtekst prožet kroz cijeli film. Ovaj podtekst doprinosi uvjerljivosti postupaka likova i dobro povezuje elemente porodične drame sa filmskim elementima užasa. Julija ne prestaje da razmišlja o Franku, što njene kasnije odluke čini lakšim za povjerovati. Gospodar Pakla veoma suptilno prikazuje promjene u njenom karakteru. Treba pohvaliti scenu upoznavanja na kiši, kojoj zlosutna muzika Christophera Younga ne dozvoljava da previše povuče ka romantici. Direktor fotografije Robin Vidgeon se vješto snalazi u skučenom prostoru ove kuće i uspješno prenosi strah koji doživljavaju protagonisti. Barkerov filmski džoker su svakako Cenobajti. On dobro tempira njihove scene i one izgledaju zastrašujuće poput košmara. Izuzetak je nekoliko scena u kojima se primjeti nedostatak filmskog budžeta. Zamjerke Gospodaru Pakla možemo pronaći u pomalo razvučenom završetku.

Clare Higgins odlično skidu frigidnu i oholu Juliju, Andrew Robinson je vrlo dobar kao odani muž i brižni otac, dok je Sean Chapman veoma uvjerljiv buntovni adrenalin junkie. Ashley Laurence se jako dobro snalazi u svom glumačkom debiju, a treba pohvaliti Douga Bradlija kao popularnog Pinheada, glavnog Cenobajta.

Gospodar Pakla je jedan zaista originalan horor kojeg treba preporučiti filmofilima sa jačim želucem.

Preporuka još filmskih osvetnika:

Datum recenzije: 11.02.2017