GORKOSLATKI ŽIVOT (2005)

Glumci: Lee Byung-hun, Kim Yeong-cheol, Shin Min-ah, Hwang Jung-min, Kim Roi-ha, Lee Ki-young

Režija: Kim Jee-woon

Scenario: Kim Jee-woon

Žanr: Akcija/ Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 2h

Kim Sun-woo (Lee Byung-hun) je visokorangirani snagator, koji radi za Kanga (Kim Yeong-cheol), mafijaškog šefa, kojeg brinu poslovne tenzije sa Baekom Dae-sikom (Hwang Jung-min), sinom suparničke porodice. Kang odlazi na poslovni put, ostavljajući njegovu mladu ljubavnicu, Hee-soo (Shin Min-ah), na Sun-woovu brigu. Kang strahuje da ona ima još jednog ljubavnika i on naređuje svom snagatoru, da je ubije ukoliko se njegove sumnje ispostave tačnim.

Južnokorejanski režiser Kim Jee-woon započinje film sa zanimljivim budističkim parabolama, koje se dobro slažu sa temom filma. Jee-woon stavlja na dobrostojeće noar temelje, visoko-stilizovano nasilje karakteristično modernih azijskim filmovima. Borbe su odlično koreografisane i djeluju veoma realistične, zahvaljujući pouzdanoj kameri Kima Ji-yonga. Ideja ovog filma je zanimljiva i brzo budi interesovanje gledaoca, a ekipa filma je vješto prati do kraja, bez velikih i nepotrebnih preokreta. Južnokorejanac je obavio veoma dobar scenaristički posao i publika osjeća simpatije prema filmskom protagonisti, koji je hladnokrvni ubica. On često tjera publiku da se smije ironičnim i veoma ozbiljnim scenama. Hemija između Sun-wooa i gazdine djevojke je veoma dobra i proseže potrebnu ljubavnu nit kroz ovaj veoma nasilni film, a odmah postaje jasno da je Kang, boss starog kova i da on ne trpi neposlušnost. Osveta koja neosporno sljedi je takođe veoma dobro odrađena, a treba pohvaliti i adekvatan soundtrack filma. Interesantan je i povremeni mig okom prema iskusnijim filmoljupcima, od fanova francuskog režisera Mellvilla, preko Felinnijevog Slatkog Života, pa sve do Scorseseovog Taksiste.

Lee Byung-hun je odlično odigrao mladog osvetnika, a vrlo dobro se sa njim nose Hwang Jung, Kim Yeong-cheol i Shin Min-ah.

Gorkoslatki Život je odlična mješavina različitih filmskih žanrova, koju treba preporučiti zrelijim filmofilima željnih malo drugačijih filmova.

Preporuka još sličnih filmova: