GLUPAN I TUPAN (1994)

Glumci: Jim Carrey, Jeff Daniels, Lauren Holly, Karen Duffy, Mike Starr, Charles Rocket, Teri Garr

Režija: Peter I Bobby Farrelly

Scenario: Peter I Bobby Farrelly, Bennett Yellin

Žanr: Komedija

Trajanje: 1h 47min

Lloyd Christmas (Jim Carrey) poziva svog najboljeg druga Harrija Dunnea (Jeff Daniels), da ode sa njim u Aspen, kako bi vratili izgubljeni kofer Mary Swanson (Lauren Holly). Lloyd je ludo zaljubljen u Mary, pa Harry pristaje da ode sa njim, i ne sluteći da je u kovčegu novac za otkupninu Merinog muža, Bobbija. Kidnaperi Joe "Mental" Mentalino (Mike Starr) i J.P. Shay (Karen Duffy), prate ovu dvojicu, ne baš inteligentnih prijatelja.

Režiseri i scenaristi braća Bobby i Peter Farrelly koriste jednostavnu priču o izgubljenom kovčegu da nam serviraju hrpu urnebesnih humorističkih scena. Braća se dobro snalaze u svom režiserkom debiju i čak uspjevaju da ismiju žanr filma ceste. Putovanje neinteligentnih protagonista je nepredvidljivo i dvojac susreće gomilu novih filmskih likova. Svaki od ovih likova je dobro osmišljen i daje efektan kontrast dvojici naslovnih protagonista. Treba pohvaliti veoma zabavnu scenu u kojoj Lloyd i Harry iritiraju trećeg suparnika, gomilom besmislenih igara. Glupan I Tupan se ne trudi previše da sakrije svoje preokrete, ali su oni opet zabavni i sasvim dobro ipakovani. Takođe treba pohvaliti unikatan stajling Lloyda i Harrija, a kombi koji je presvučen da izgleda poput psa se odlično uklopio u komični ton filma. Glupan I Tupan je bio veliki finansijski hit, i inspirisao je animiranu TV seriju, spin-off nastavak, koji ne uključuje njihove tvorce braću Farelly i takođe nastavak Glupan I Tupan, koji su radili dotična braća.

Jim Carrey i Jeff Daniels pružaju urnebesan komični šou, a treba pohvaliti i nervoznog Mikea Starra i atraktivnu Lauren Holly.

Glupan I Tupan je izuzetno zabavna komedija koju treba preporučiti svim filmoljupcima željnim humora.

Datum recenzije: 06.06.2017. godine