GLUPAN I TUPAN 2 (2014)

Glumci: Jim Carrey, Jeff Daniels, Rob Riggle, Laurie Holden, Don Lake, Kathleen Turner

Režija: Peter I Bobby Farrelly

Scenario: Peter I Bobby Farrelly, Sean Anders, John Morris, Bennett Yellin, Mike Cerrone

Žanr: Komedija

Trajanje: 1h 49min

Dvadeset godina nakom prvog dijela, Harry Dunne (Jeff Daniels) saopštava svom prijatelju Lloydu Christmasu (Jim Carrey), da mu hitno treba transplantacija bubrega. Harry sazaje od svojih roditelja da mu oni ne mogu donirati bubreg, jer je Harry još kao dijete usvojen. U svojoj staroj pošti, Harry pronalazi, pismo od Fraide Felcher (Kathleen Turner), koja mu saopštava da je trudna. Oni odlaze do Fraide koja priznaje da je imala ćerku Fanny (Rachel Melvin) ali je dala na usvajanje. Dvojica prijatelja kreću da je pronađu.

Režiseri i scenaristi Bobby i Peter Farrelly su odlučili da se, nakon niza neuspješnih komedija, vrate svojim dobro poznatim likovima, Lloydu Christmasu i Hariju Dunne. Braća ignoriše Millerov nespretni prequel Glupan I Tupan: Kad Je Harry Upoznao Llyoda, i direktno se nadovezuju na svoju priču iz sredine 90-ih godina prošloga vijeka. Priča je ozbiljnija od prvog dijela i dosta gegova iz filma, nažalost pomalo budi osjećaj krivice kod gledaoca. Potraga za Dunneovom ćerkom ima dosta iznenađenja ali rjetko koje od njih je vrijedno pohvale. Porodica Pinchelow i njihove intrige ne popravljaju puno stvari, a sam lik zaostale Fanny Fletcher se nije pokazuje uspješnim. Publika ne želi nikog, sem dvojice naslovnih protagonista, da se glupira. Glupan I Tupan 2 brzo istroši početnu formulu, a braća često prepisuju scene iz prvog dijela, poput one u kojoj dvojac iritira suvozača u kombiju, a dosta scena iz ovog nastavka prelazi granicu dobrog ukusa.

Jim Carrey i Jeff Daniels ne uspjevaju da ponove komičnu poslasticu iz prvog dijela, a ni ostali glumci nisu vrijedni pretjerane pažnje, sem možda Kathleen Turner.

Glupan I Tupan 2 je podnošljiva komedija, koja nudi premalo dobrog humora i koja će sigurno razočarati fanove prve filmske avanture i uopšteno fanove braće Farrelly.

Datum recenzije: 06.06.2017. godine