GLAD (2008)

Glumci: Michael Fassbender, Liam Cunningham, Stuart Graham, Brian Milligan, Liam McMahon, Karen Hassan

Režija: Steve McQueen

Scenario: Enda Walsh, Steve McQueen

Žanr: Biografija/ Drama

Trajanje: 1h 36min

Ranih 80-ih, Davey Gillen (Brian Milligan), novi IRA zarobljenik zatvora Maze, odbija da nosi zatvoreničku uniformu. Šalju ga golog u ćeliju sa Gerrijem Sandsom (Michael Fassbender), zatvorenikom koji protestvuje tako što odbija da se okupa. Bobby Sands započinje štrajk glađu, u kojem irski republikanski zatvorenicu pokušavaju da povrate politički status, koji im je ukinula britanska vlada 1976. godine. Sveštenik Dominic Moran (Liam Cunningham) pokušava da ga odgovori od štrajka, jer je Bobbijevo zdravlje ozbiljno ugroženo.

Režiser Steve McQueen ne žuri prilikom pričanja ove priče i pušta publiku da zbunjeno i nervozno čekaju protagonistu filma. On pokazuje izuzetan senzibilitet u prikazivanju odnosa zatvorenika i zatvorske policije. Duge i mirne scene veoma lako postaju uznemirujuće nasilne. Kamera Seana Bobbitta se koncentriše na jednog uplašenog policajca, prije nego što nekolicina njih upadne da razbije pobunu zatvorenika. Premlaćivanje zatvorenika je popraćeno veoma lijepom scenom prve pahulje snjega koja pada na krvave ruke. Scena čišćenja zatvorskog hodnika je namjerno duga da gledaoce podstakne na razmišljanje o prethodnim scenama. Glad izbjegava bilo kakva uljepšavanja i prikazuje stvari onakvim kakve jesu. Gerrijeva zatvorska ćelija je namazana njegovim fekalijama, kao znakom protesta. Garijev protest gladi je prikazan veoma dugim kadrovima uz kvalitetan dijalog. Sveštenik tokom njihovog razgovora dovodi u pitanje Bobbijevu razboritost. Muzika je svedena na minimum da se gledaocima istaknu muke protagoniste. Dobro su ubačeni arhivski TV snimci tadašnje britanske premijerke Margaret Thatcher. Steve McQueen je uložio dosta truda u film, ali se ponekad osjeti nepotrebna razvučenost pojedinih scena.

Michael Fassbender je izvrstan u ulozi istrajnog zatvorenika. Glumac je pristao na intenzivnu dijetu da bi što bolje dočarao ovu ulogu. Liam Cunningham se odlično nosi sa njim ulogom dobronamjernog sveštenika.

Glad je veoma dobar film i isto tako dobar pokazatelj McQueenovog i Fassbenderovog impersivnog talenta.

Datum recenzije: 14.03.2017. godine
Poster filma: Поштена употреба, Веза