Izdavačka kuća: National General Pictures
Studio: First Artists, Solar Productions, David Foster Productions, Tatiana Films
Trajanje: 2h 03min
Budžet: $3.3 Milliona
Zarada: $36.7 Milliona
Rejting:

The Getaway (sh. Getevej: Bjekstvo) je američki akcijski film snimljen 1972. godine u režiji Sema Pekinpoa, poznat kao jedno od najuspješnijih i najuticajnijih žanrovskih ostvarenja svog vremena. Predstavlja adaptaciju istoimenog romana Džima Tompsona. Protagonist, koga tumači Stiv Makvin, je Karter "Doca" Mekoj, profesionalni kriminalac koji, posredovanjem supruge Kerol (koju tumači Ali Makgro), nakon neloliko godina bude uvjetno pušten iz teksaškog zatvora ali, zauzvrat, za račun korumpiranog lokalnog moćnika (čiji lik tumači Ben Džonson) mora izvesti pljačku banke. Radnja prikazuje kako ga nakon pljačke suučesnici pokušavaju likvidirati, te kako su Mekojevi sa plijenom prisiljeni bježati kako od od svojih poslodavaca, tako i od policije. Film je nastao po zamisli Davida Fostera, Mekvinovog publiciste koji je smatrao kako bi upravo uloga Mekoja bila idealna za njegovog klijenta, čija je karijera početkom 1970-ih bila u krizi. Mekvin se sa stim složio, a projekt je prvotno bio povjeren uglednom režiseru Peteru Bogdanoviču, koji je, međutim, od njega morao odustati zbog zauzetosti sa komedijom Što te tata pušta samu?. Režija je na kraju povjerena PPekinpou čija je karijera tada zbog komercijalnih neuspjeha također bila u ozbiljnoj krizi, a koji je bio veliki poklonik originalnog romana i prijatelj Džima Tompsona. Sam Tompson je trebao napisati originalni scenario, ali Mekvin sa njime nije bio zadovoljan; umjesto njega je angažiran mladi Volter Hil koji je iz predloška izbacio previše groteskne scene, "ublažio" protagonista i učinio ga simpatičnim te dodao konvencionalni hepi end. Makgro, koja je ulogu na kraju dobila umjesto Bogadnovičeve djevojke Sibil Šeperd, ispočetka je bila uplašena zbog angažmana, jer su i Mekvin i Peckinpo uživali reputaciju "divljaka" sklonih pijančevanju na setu. Iako su obojica muškaraca na snimnaju uistinu običavali piti te se svađati, između Makgro i Mekvina se odmah stvorila burna ljubavna veza, a zbog koje će ona napustiti svog muža, uticajnog holivudskog producenta Roberta Evansa. Film se snimao na lokacijama u Teksasu, uključujući i autentične lokacije državne kaznionice Huntsville gdje je u jednoj od scena Mekvin nastupao okružen stvarnim robijašima. The Getaway je postigao izuzetan komercijalan uspjeh, te je predstavljao pun pogodak kako za Mekvina, koji se time ponovno potvrdio kao velika zvijezda, tako i za Peckinpoa, kome je to predstavljao najveći komercijalni uspjeh u karijeri. Hil je zahvaljujući svom scenariju postao jedna od najvažnijih ličnosti Novog Holivuda i nekoliko godina kasnije započeo uspješnu karijeru režisera. Godine 1994. je snimljen istoimeni remake sa Alekom Boldvinom i Kim Bejsinger.

(OVAJ TEKST JE PRIVREMENO PREUZET SA VIKIPEDIJE I STAJAĆE OVDJE SVE DOK NE URADIM RECENZIJU ZA OVAJ FILM)

Getevej: Bjekstvo je jedno od najuspješnijih i najuticajnijih žanrovskih ostvarenja svog vremena.

Datum recenzije: 05.09.2018. godine