GANGSTERSKA PETORKA (1955)

Glumci: Alec Guinness, Cecil Parker, Herbert Lom, Peter Sellers, Danny Green, Jack Warner, Frankie Howerd, Katie Johnson

Režija: Alexander Mackendrick

Scenario: William Rose

Žanr: Komedija/ Kriminalistički

Trajanje: 1h 31min

Gangsterska Petorka (The Ladykillers) je britanska filmska komedija snimljena 1955. godine u režiji Alexandera Mackendricka, a koja se smatra jednom od najpopularnijih i najboljih ostvarenja tzv. ealinške komedije. Naslovni likovi su grupa profesionalnih kriminalaca na čelu sa Profesorom Marcusom (čiji lik tumači Alec Guiness), koji, izdajući se za muzičare, iznajmljuju stan od ekscentrične udovice (čiji lik tumači Katie Johnson), kako bi mogli pripremiti sljedeću pljačku. Radnja prikazuje kako nakon što je izvedu postanu uvjereni da ih je udovica prozrela i da je moraju ušutkati, ali umjesto da je likvidiraju, sticajem okolnosti počinju ubijati jedni druge. The Ladykillers je bio hvaljen zbog raznovrsne, ali izuzetno talentirane glumačke ekipe, ali i scenarija Williama Rosea koji je kasnije dobio niz nagrada. Dio kritičara ga je shvatio kao crnohumornu alegoriju na prilike u tadašnjoj Britaniji, odnosno nesposobnost tadašnjeg stanovništva, zakopanog u "svijetloj" prošlosti i njenim džentlmentskim tradicijama, da se prilagodi modernim vremenima. Film je godine 1966. inspirirao češkog kompozitora Ilju Hurnika da po njemu napiše komičnu operu Dáma a lupiči, a godine 2004. su braća Joel i Ethan Coen snimila istoimeni remake sa Tomom Hanksom u glavnoj ulozi.

Gangsterska Petorka je veoma zabavna crno-bijela komedija.

Datum recenzije: 10.09.2017. godine