GANGSTERI NA ODMORU (2008)

Glumci: Colin Farrell, Brendan Gleeson, Ralph Fiennes, Clémence Poésy, Jérémie Renier

Režija: Martin McDonagh

Scenario: Martin McDonagh

Žanr: Komedija/ Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 1h 47min

Nakon nepredviđenih okolnosti tokom posljednjeg zadatka, plaćene ubice Ray (Colin Farrell) i Ken (Brendan Gleeson) odlaze u Briž. Njihov poslodavac Harry (Ralpha Fiennesa), odlazi da ih vidi. Kenu se dopada belgijski glavni grad, dok Ray ne može nikako da ga podnese. Ray ubrzo upoznaje mladu asistenticu produkcije Chloë (Clémence Poésy).

Pozorišni režiser Martin McDonagh se odlično snalazi prilikom prelaska na dugometražni filmski format. Nakon neuspješno obavljenog posla, on šalje svoje junake u Briž i pravi dobar kontrast ovog prelijepog grada sa unutrašnjim patnjama protagoniste filma. McDonagh pravi veoma dobre prelaze iz ozbiljnih i iznenađujuće emotivnih momenata u crnohumorne i cinične dijelove filma. Neobično je vidjeti protagonistu filma koji se konstantno ruga fizičkim nedostacima drugih osoba. Ray i Ken nisu hladnokrvni atentatori, već ljudi koji žive sa svojim lošim postupcima. Ovaj dobro uparen dvojac nas izvrsno zabavlja svojim različitim mišljenjem o ovoj belgijskoj prestolnici. Rayov osjećaj krivice pravi pakao od ovog bajkovitog grada, dok naizgled nebitni likovi koje srećemo u ovom gradu, dobijaju značajnu ulogu u kasnijem djelu filma. Grad iz filma se svakako može shvatiti kao čistilište, u kojem Ray okajava svoje grijehe, dok čeka svoju sudbinu. Zamjerke filmu idu na račun očekivanog akcionog obračuna na kraju filma. Direktor fotografije Eigil Bryld zna da iskoristi Belgijski Briž, a McDonagh odaje hommage Wellesovom Dodiru Zla i Roegovom Ne Gledaj Sada.

Dok su se od Brendana Gleesona i Ralpha Fiennesa očekivale ovako dobre uloge, Colin Farrell je ipak iznenadio odličnim portretom irskog plaćenog ubice, kojeg razara osjećaj krivice. Treba pohvaliti francuskinju Clémence Poésy i belgijskog glumca Jérémiija Reniera.

Gangsteri Na Odmoru je jedna izuzetno zabavna mješavina kriminalističkog filma i crne komedije.

Datum recenzije: 09.04.2017. godine
Poster filma: Поштена употреба, Веза