FANTASTIČNE ZVIJERI I GDJE IH NAĆI (2016)

Glumci: Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Dan Fogler, Alison Sudol, Ezra Miller, Samantha Morton, Jon Voight, Carmen Ejogo, Ron Perlman, Colin Farrell

Režija: David Yates

Scenario: J. K. Rowling

Žanr: Avantura/ Porodični/ Fantazija

Trajanje: 2h 13min

Newt Scamander (Eddie Redmayne) je čarobnjak i magiozoolog koji putuje svijetom i sakuplja ugrožene zvijeri i smješta ih u svoj magični kofer. Po dolasku u New York 1926. godine, Newt sreće Mary Lou Barebone (Samantha Morton), ženu koja radi u Filantropskom Društvu Novog Salema. Okupiran razgovorom sa Mary Loue, Newtu iz kofera pobjegne magično stvorenje, Niffler. Tragajući za njim susreće i radnika fabrike za preradu Jacoba Kowalskog (Dan Fogler) i greškom zamijenu torbe. Lovac na mračne viteze Tina Goldstein (Fanny Carbonnel) hapsi Newta jer je neregistrovan čarobnjak i odvodi ga u štab Američkog Kongresa Magije. Direktor zadužen za sigurnost Kongresa, Percival Graves (Colin Farrell), optužuje Newta da je u dogovoru sa ozloglašenim mračnim čarobnjakom, Gellertom Grindelwaldom (Johnny Depp). U međuvremenu Percival Graves prilazi usvojenom sinu Mary Lou, Credence Barebone (Ezra Miller) i nudi mu da ga oslobodi njegove nasilne majke. Film je inspirisan istoimenom knjigom J.K. Rowling, koja je scenarista filma. Čudesne Zvijeri I Gdje Ih Naći je svojevrsni prequel Harryja Potter serijala.

Nakon velikog uspjeha Harry Potter serija knjiga, J.K. Rowling je odlučila da se oproba i kao scenarista filma. Opet pokazuje da ima zaista bujnu maštu i da joj nije problem da vrati publiku u ovaj svijet magije. Interesantna je ideja čarobnjaka Newta koji putuje po svijetu sa svojim magičnim koferom i pomaže ugroženim vrstama zvjeri. On naravno mora paziti da ljudi ne primijete čime se on bavi, što Yates dobro koristi da ubaci dosta humora u film. Simpatični radnik Kowalski je odličan izbor za comic relief. Stvorenja nisu samo smiješne mješavine dvije dobro poznate životinje, nego su zaista neobični i jedinstveni hibridi, smišljeni uz veliku dozu originalnosti. Prelazi između New Yorka, 20-ih godina XX vijeka i svijeta magije su suptilni, a poruka da su ljudi mnogo gori od svih mračnih čarobnjaka je lukavo implementirana u samu radnju filma. Čudesne Zvijeri I Gdje Ih Naći ima poveznica sa Harry Potter serijalom ali funcioniše i kao samostalan film. Primjeti se svakako nedostanak dobrih negativaca, a najveće razočarenje dolazi u isforsiranom zapletu vezanom za lik Credenca. David Yates dobro režira akcijske CGI scene.

Eddie Redmayne je vrlo dobar kao ekscentrični i blago asocijativni magizoologist Newt, a Samantha Morton je dobar izbor za energičnu Mary Lou. Dan Fogler donosi dosta humora, a Colin Farrell se dobro snašao kao manipulativni Percival Graves.

Fantastične Zvjeri I Gdje Ih Naći je zanimljiv uvod u Harry Potter univezum.

Datum recenzije: 04.01.2017