ELIZIJUM (2013)

Glumci: Matt Damon, Jodie Foster, Sharlto Copley, Alice Braga, Diego Luna, Wagner Moura, William Fichtner

Režija: Neill Blomkamp

Scenario: Neill Blomkamp

Žanr: Akcija/ Drama/ Naučna Fantastika

Trajanje: 1h 49min

2154. godine većina stanovnika planete Zemlje živi u bijedi i siromaštvu, dok šaka bogatih uživa na Elysiumu, orgomnoj svemirskoj stanici. Max Da Costa (Matt Damon) je slučajno ozračen u fabrici u kojoj radi i jedina nada mu je da se domogne Elysiuma, gdje mogu da ga izlječe. Max i njegov drug Julio (Diego Luna) se obraćaju krijumčaru Spideru (Wagner Moura) za pomoć. U međuvremenu ministar odbrane Elysiuma, Delacourt (Jodie Foster), naređuje agentu spavaču Krugeru (Sharlto Copley) da spriječi svaki vid ilegalnog transporta na ovu svemirsku stanicu.

Neil Blompkamp dobro prikazuje težak život siromašnog stanovništa, koji je osuđen na planetu Zemlju. Naporno rade u prenatrpanim fabrikama, nemaju adekvatnu zdravstenu brigu i žive pod stalnom kontrolom uniformisanih robota. Sa druge strane, oni dubljeg novčanika žive na idiličnoj svemirskoj stanici. Životni standard je mnogo bolji i ova grupa privilegovanih ljudi zaista uživa u životu. MAC Suits su logičan način ojačavanja ljudskih ekstremiteta i dobra prilika za Blompkampa da nas počasti uzbudljivim scenama borbe. Produkcijski dizajner Philip Ivey se pobrinuo za impresivan i veoma detaljan prikaz ove kružne svemirske stanice. Nažalost, kada se radnja preseli na ovu idiličnu svemirsku stanicu, brzo shvatamo da je mladi režiser nespreman ušao u snimanje ovog filma. On potpuno zaboravlja na radnju i njene aktere i pokušava da se izvuče spektakularnom akcijadom.

Mat Damon i Jodie Foster su svakako imali boljih trenutaka dok je Sharlto Copley veoma raspoložen kao manijakalni Kruger.

Elizijum je daleko interesantniji kao sama ideja nego kao realizacija.

Datum recenzije: 23.01.2017