Trajanje: 5h 17min
Zemlja: Italija, Francuska, Njemačka
Jezik: Italijanski, Francuski, Njemački, Engleski
Budžet: $9 Milliona
Zarada: $
Rejting:

„Dvadeseti vek“ (engl. Novecento) je istorijski italijanski film iz 1976. koji je režirao Bernardo Bertoluči sa Robertom de Nirom, Žerarom Depardjeom, Dominik Sandom, Donaldom Saderlandom, Bertom Lankasterom i Aldom Vali u glavnim ulogama. Film je premijerno prikazan na Kanskom festivalu 1976. Smeštena u italijanskoj regiji Emilija, radnja prati odrastanje dvojice mladića iz različitih društvenih klasa tokom političkih obrta u italijanskoj istoriji prve polovine dvadestog veka. Film dokumentuje buđenje političke svesti seljaka i stalni sukob komunizma i fašizma u Italiji tog vremena. Kao i u drugim Bertolučijevim filmovima i u „Dvadestom veku“ politička delatnost je predstavljena u snažnoj vezi sa seksualnošću. Kao jedan od najdužih filmova ikada snimljenih, u trajanju od 317 minuta (5 sati i 17 minuta), u mnogim zemljama je prikazivan u dva dela. Američki distributer Paramaunt, odbio je da prikaže film u originalnoj dužini, insistirajući da se film skrati na tri sata. Odluka oko trajanja završila je na sudu, da bi se čelnici studija nagodili sa Bertolučijem o verziji za američko tržište u trajanju od 4 sata i 10 minuta. Bertoluči je za komercijalni neuspeh filma krivio ovo prisiljeno skraćivanje. Iako kritički i komercijalno neuspešan u godini prikazivanja, „Dvadeseti vek“ je vremenom stekao status klasika i značajnog autorskog filma svetske kinematografije.

Dvedeseti Vijek je veoma origanlana kultna priča.

Datum recenzije: 28.12.2017. godine
Poster filma: Поштена употреба, Веза