Glumci: Peter Sellers, George C. Scott, Sterling Hayden, Keenan Wynn, Slim Pickens, Tracy Reed

Režija: Stanley Kubrick

Scenario: Stanley Kubrick, Terry Southern, Peter George

Žanr: Komedija/ Ratni

Trajanje: 1h 35min

Rejting: PG

General-major američkog ratnog vazduhoplovstva, Jack D. Ripper (Sterling Hayden), je komadant vazduhoplovne baze Burpelson, u kojoj se nalazi strateška vazduhoplovna komanda, opremljena sa B-52 bombarderima, koji nose nuklearne bombe. Pod prijetnjom pištoljem, general-major Ripper naređuje svom izvršnom oficiru, pukovniku britanske avijacije, Lionelu Mandraku (Peter Sellers), da stavi bazu u stanje pripravnosti. Ripper ga obavještava da je naredio svim patrolirajućim letjelicama da primjene "Plan R". Jedna od ovih letjelica je pod komandom majora, T. J. "King" Konga (Slim Pickens). Svi avioni primaju uputstva, isključuju gotovo svu radio komunikaciju i momentalno započinju napad na Rusiju. Jedini vid komunikacije je moguć preko CRM 114 diskriminatora, koji je programiran da prihvati samo one poruke koje dolaze uz troslovni kod, poznat jedino generalu-majoru Ripperu. U ratnoj sobi u Pentagonu, general Buck Turgidson (George C. Scott), obavještava američkog predsjednika, Merkina Mufflija (Peter Sellers), i druge visokorangirane oficire o postupcima general-majora Rippera. Predsjednik shvata ozbiljnost situacije, odmah dovodi sovjetskog ambasadora, Alexeja de Sadeskog (Peter Bull), da kontaktira sovjetskog premijera, Dimitrija Kissova. Za to vrijeme, pukovnik Mandrake pokušava da urazumi poludjelog general-majora i da opozove napad na Rusiju. Dr. Strangelove Ili: Kako Sam Naučio Da Prestanem Da Brinem I Zavolio Bombu je dijelom baziran na romanu Petera Georgea, Uzbuna.

Američki režiser i scenarista, Stanley Kubrick, se nije mogao oteti utisku komičih aspekata Georgeovog triler romana i došao je na genijalnu ideju, da ovu ozbiljnu hladnoratovsku priču, ispriča kroz crnohumornu satiru. Kubrick dobro zna da sama komedija često razvodni priču, pa zbog toga dio filma, poput scena u B-52 bombarderu, snima kao smrtno ozbiljnu ratnu dramu. Kubrick nekako uspjeva da, zajedno sa scenaristima Terrijem Southernom i autorom knjige, koja je poslužila kao inspiracija za film, Peterom Georgom, gurne radnju do same granice aspurda i da nas dobro zabavi. Stari lisac nas zatim hvata nespremne i iznenađuje serijom zastrašujućih scena. General-major, kojem očigledno nisu sve ovce na broju, pokreće napad, da bi se zatim grupa moćnika za okruglim stolom, igrala sa milionima ljudskih života. Kamera Gilberta Taylora vješto uspostavlja autoritet general-majora, a izvrsnom kombinacijom kamere iz ruke i doziranih zumovima, uspješno prenosi strah iz B-52 bombardera. Dok su neki dijelovi filma satirični komentar režisera, drugi su lukavo iskorišteni, onakvi kakvi stvarno jesu. Natpis "mir je naša profesija" je zaista moto strateške vazduhoplovne baze, Burpelson. Dr. Strangelove Ili: Kako Sam Naučio Da Prestanem Da Brinem I Zavolio Bombu prikazuje niz nesretnih situacija koji pokreću nuklearnu kataklizmu, koju je zaista teško zamisliti u praksi. Kubrick nas ustvari upozorava na ljudsku sklonost greškama, tačnije nesposobnost ljudi, da se nose sa velikom odgovornošću.

Iako se nekim scenama primijete godine, Dr. Strangelove uglavnom izgleda besprijekorno. Scenograf Ken Adam je napravio odličan posao u kreiranju ratne sobe, dok je jedna od najdominantnijh muzičkih tema, modifikacija melodije iz američkog građanskog rata, When Johnny Comes Marching Home. I ovdje se vidi Kubrickov ironični dodir, jer ova američka pjesma o radosti vojnikovog povratka kući, ima istu melodiju kao irska antiratna pjesma Johnny, I Hardly Knew Yei. Dr. Strangelove Ili: Kako Sam Naučio Da Prestanem Da Brinem I Zavolio Bombu je neosporno kompleksan film, čije ideje i podteme i danas interesuju mnoge ljubitelje sedme umjetnosti. Treba izdvojiti intrigantan seksualni podtekst, tačnije način na koji ovi visoki vladini funkcioneri, rješavaju svoje seksualne frustracije.

Glumci u filmu su izuzetno raspoloženi. Sterling Hayden i George C. Scott su sjajni kao poludjeli general-major i manijakalni general, dok Slim Pickens nije ništa manje impresivan kao glavni šraf dobro podmazane mašinerije, B-52 bombardera. Peter Sellers pokazuje zavidnu sposobnost transformacije i njegove uloge se uveliko razlikuju jedna od druge. Kapetana Mandraka i racionalnog predsjednika Mufflija je svakako zasjenio briljantnom izvedbom bivšeg nacističkog naučnika, Dr. Strangelova. Inspiracija za ovu ulogu je njemačko-američki raketni inžinjer, Wernher von Braun. Treba pohvaliti i dobar glumački debi Jamesa Earla Jonesa.

Mnogo vode je proteklo od premijere ovog filma i mnoge izmjene su zadesile tehnologiju, međunarodne odnose, kao i samu svjetsku politiku, ali Dr. Strangelove ostaje kao zastrašujuće upozorenje svim budućim generacijama.

Datum recenzije: 27.12.2016