DOKTOR STRANGE (2016)

Glumci: Benedict Cumberbatch, Chiwetel Ejiofor, Rachel McAdams, Benedict Wong, Michael Stuhlbarg, Benjamin Bratt, Scott Adkins, Mads Mikkelsen, Tilda Swinton

Režija: Scott Derrickson

Scenario: Jon Spaihts, Scott Derrickson, C. Robert Cargill

Žanr: Akcija/ Avantura/ Fantazija

Trajanje: 1h 55min

Njujorški neurohirurg Stephen Strange (Benedict Cumberbatch), doživljava tešku saobraćajnu nesreću, koja mu uništava nervne završetke na rukama. Koleginica sa posla Christine Palmer (Rachel McAdams) bezuspješno pokušava da mu pomogne. Potišteni Strange saznaje za Jonathana Pangborna (Benjamin Bratt), paraplegičara koji je uspio da opet prohoda. Pangborn upućuje Strangea u Kamar-Taj, gdje on upoznaje grupu čarobnjaka, na čelu sa drevnom čarobnicom (Tilda Swinton). Ona pokazuje Strangeu svoje moći, otkriva mu druge dimenzije, iako je on podsjeća na njihovog odbjeglog čarobnjaka, Kaeciliusa (Mads Mikkelsen). Strange još upoznaje čarobnjaka Morda (Chiwetel Ejiofor).

Režiser i scenarista Scott Derrickson koristi uvodne minute filma da izbaci na stol svog aduta. Doktor Strange mješa holivudsku akcijadu sa interesantnim konceptom manipulacije vremena. Filmski junaci tokom međusobne borbe neopaženo prelaze sa horizontalne na vertikalnu osu i demonstriraju sve prednosti CGI tehnologije. Za razliku od mnogih Marvelovih junaka, Doktor Strange nije superioran svojim neprijateljima i dobrodošla mu je svaka pomoć. Strangov kaput je njegova velika pomoć, ali i prilika za malo humora. Filmskim kritičarima nije trebalo puno da shvate da je ovaj već pomenuti kocept manipulacije vremena, posuđen iz Nolanovog Početka. Za razliku od Christophera Nolana, Derrickson ne zna da tempira oružane sukobe i ovaj zanimljiv naučno fantastični koncept, postepeno gubi na svojoj atraktivnosti. Sama doktorova tužna priča drži pažnju publike, iako nije nešto što već nismo vidjeli. Režiser Derrickson se dobro snalazi u nadrealnim i halucinirajućim scenama koje pokušavaju da dočaraju beskraj svemira, i koje služe kao hommage Kubrickovoj Svemirskoj Odiseji 2001. Međutim, i pored dosta lijepih sličica, malo iskusniji filmofili brzo shvataju da je Doktor Strange zapravo samo lijepo upakovan proizvod nastao reciklažom dobro poznatih ideja. Scenario Jona Spaihtsa, Scotta Derricksona i C. Roberta Cargilla je daleko od izvrsnog. Radnju filma nije teško pogoditi, dok je sudar arogantnog zapada i staloženog istoka, uglavnom sveden na nekoliko zabavnih linija dijaloga. Završni obračun je daleko od revolucionarnog, ali ipak razbija monotoniju sličnih filmova. Treba još dodati da će se izgled glavnog negativca ovog filma, dopasti samo odabranoj grupi filmofila.

Benedict Cumberbatch je vrlo dobro odigrao tvrdoglavog doktora, dok Tilda Swinton, Rachel McAdams i Chiwetel Ejiofor izvlače maksimalno iz svojih uloga. Mads Mikkelsen je uvjerljiv kao prebjegli čarobnjak Kaecilius.

Doktor Strange svakako može ponuditi dva sata sasvim ugodne zabave.

Datum recenzije: 11.03.2017. godine