DOBAR POSAO U ITALLIJI (1969)

Glumci: Michael Caine, Noël Coward, Benny Hill, Raf Vallone, Tony Beckley, Rossano Brazzi, Margaret Blye, Irene Handl, John Le Mesurier

Režija: Peter Collinson

Scenario: Troy Kennedy Martin

Žanr: Akcija/ Komedija/ Kriminalistički

Trajanje: 1h 39min

Dobar Posao U Italiji (The Italian Job) u bivšoj Jugoslaviji prikazan pod naslovom Posao u Italiji, je britanski akcijski film snimljen 1969. godine u režiji Petera Collinsona, poznat kao jedno od klasika žanra i najpopularnijih ostvarenja britanske kinematografije. Protagonist, čiji lik tumači Michael Caine je profesionalni londonski kriminalac koji nakon izlaska iz zatvora doznaje za plan za spektakularnu pljačku u Torinu koji je izradio njegov italijanski kolega i prijatelj prije nego što ga je likvidirala lokalna mafija. Radnja prikazuje kako ga odlučuje izvesti, pri čemu mu pomoć iz zatvora pruža londonski gangsterski bos (čiji lik tumači Noël Coward), ali mu se suprostavljaju mafijaši (čijeg šefa tumači Raf Vallone). Scenario za The Italian Job je napisao Troy Kennedy Martin i na njega je u znatnoj mjeri uticao antiestablišmentski duh tadašnjeg doba, ali i ironično prikazivanje britanskih kriminalaca kao patriota koji se sa njihovim italijanskim kolegama nadmeću poput fudbalskih reprezentacija. Film je također prožet sa dosta humora, a tome je doprinio i angažman popularnog komičara Bennyja Hilla kome je relativno malena, ali upečatljiva uloga profesora angažiranog za pomoć pri pljački bila jedan od najistaknutijih filmskih nastupa u karijeri. The Italian Job je, međutim, daleko snažniji dojam napravio antologijskim akcijskim scenama vožnje Mini Cooperima torinskim ulicama, ali isto tako antologijskom završnom scenom koja predstavlja jedan od najspektakularnjih cliffhangera u historiji filmske umjetnosti. The Italian Job je godine 2003. dobio svoj remake u obliku istoimenog hollywoodskog filma, a 2012. je u Bollywoodu snimljena verzija pod naslovom Players.

Dobar Posao U Italiji je veoma zanimljiva akciona komedija.

Datum recenzije: 16.09.2017. godine
Poster filma: By oma, Tekijänoikeuslain 25 §, Linkki