Montaža: Krejg Alpert, Elizabet Ronaldsdotir
Izdavačka kuća: 20th Century Fox
Studio: Marvel
Trajanje: 1h 59min
Budžet: $110 Milliona
Zarada: $

Vejd Vilson iliti Dedpul (Rajan Renolds) se pridružuje svom starom X-Men timu, kojeg čini Kolos (Stefan Kapičić) i Negasonic Teenage Warheadrespond (Brajana Holdebrand) i zajedno pokušavaju da spasu mladog mutanta Rasela (Julijan Denison) od kibernetičkog vojnika iz budućnosti, Cable (Džoš Brolin).

Dedpul je svakako jedno od najprijatnijih iznenađenja iz marvelove iscrpne filmske fabrike i diskutabilno jedan od najsmješniji filmova iz ovog filmskog serijala. Odmah nakon premijere uslijedio je neočekivano veliki finansijski uspjeh, nastao uprkos skromnom budžetu i R rejtingu, kojeg su do tada čelnici studija strogo izbjegavali, i odmah zatim počela je priča o nastavku ovog filmskog hita. Nažalost režiser Tim Miler i glavna zvijezda filma, Rajan Renolds nisu uspjeli da nađu zajednički jezik, a Foks studio, koji stoji iza ovog filma, je naravno stao iza svoje velike glumačke zvijezde i režiser Miler je odlučio da napusti ovaj projekat. Na Milerovo mjesto je došao bivši kaskader a sada režiser hvaljenih holivudskih akcijada Dejvid Lič (Džon Vik, Atomska plavuša), koji je za kratko vrijeme skrenuo veliku pažnju na sebe prvenstveno zbog dugih naturalističkih scena borbe u svojim filmovima, u kojima borci ne biraju sredstva kako bi porazili svog protivnika.

Pridošlica Lič i stara ekipa koju čine glavni glumac, producent i ovaj put i scenarista filma Rajan Renolds i scenaristički duo Ret Ris i Pol Vernik, zaslužni za Trag života i Zombilend, pokušavaju i uglavnom uspjevaju da zadrže šarm originala i da ne razočaraju njegove mnogobrojne fanove. Prvo što svakako primjetimo je to da je Dedpul 2 daleko skuplji film od svog prethodnika, čak dvostruko, što je omogućilo ovoj razigranoj ekipi da svoje mnogobrojne šale, filmske reference i borbene scene upakuje u jedan daleko skuplji ljetni koktel. Izdvaja se konstantno i na momente veoma maštovito probijanje četvrtog zida u kojem se naslovni junak obraća publici i ismijava mnoge kolege super-heroje poput Vulverina, ruga neizbježnom okupljanju X-Force tima, ukazuje na preveliku sličnost pjesme Papa can you hear me? iz filma Yentl i pjesme Do you want to build a snowman? iz diznijevog blokbastera Zaleđeno kraljevstvo, kao i histerično šali na sopstveni račun. Režiser Lič ni ovaj put nije razočarao scenama borbe, koje su veoma duge i realne i koje su, poput originala, često popraćene neobičnim ali zabavnim i originalnim izborom pjesama. Sa druge strane Dedpul 2 je izgubio dobar dio originalnog šarma, jer su očekivanja od njega daleko veća nego što su bila za prvi dio, kojem je dozvoljena maksimalna sloboda prilikom snimanja i rijetka prilika da se dodirne R rejtinga. Skroman filmski budžet ne samo što nije zasmetao Dedpulu već je samo podstakao veću kreativnost njegove ekipe, koja jednostavno nije imala šta da izgubi. Dobar dio ove zasluge je očigledno išao na račun režisera prvog dijela, Tima Milera. Lič i ekipa su akcenat stavili na mnogobrojne filmske reference, koje jesu zabavne ali na koje je otišla većina kreativne energije tima i kojih opet ima previše. Priča filma je ovaj put daleko ozbiljnija i pokušava da bude dublja, ali na kraju ispada samo razočaravajuća. Dedpul 2 ima zanimljovih i neočekivanih preokreta ali priča o mladom i napaćenom Mutantu nije zanimljiva poput ljubavnih jada naslovnog heroja iz prvog dijela. Isto tako, velike zamjerke idu na račun Dedpul 2 jer je od originalnog i izuzetno zabavnog kritičara modernih filmskih trendova postao ili na putu da postane upravo još jedan takav holivudski nastavak. Iako se ekipa filma vješto šali na ovu ideju, Dedpul 2 očigledno ima želju da proširi svoj filmski univerzum i otvori mogućnost za mnoge nastavke i popularno nazvane spin-off nastavke. Za sada ova ideja i ne izgleda toliko loše, ali će vremenom zasigurno izazvati glavobolju svih kritičara ukoliko se u potpunosti realizuje.

Hiperaktivni Rajan Rejnolds (Zelena svjetiljka i X:Men - Porijeklo Vulverina :) ) je očekivano dobar u glavnoj ulozi a dobro društvo mu prave mladi Novozelanđanin, Julijan Denison (Lov na divljake) i Tanos lično, Džoš Brolin (Osvetnici: Rat beskraja, Nema zemlje za starce). Isto tako ništa manje nismo očekivali od komičara T. Dž. Milera (Igrač broj 1, Polja djeteline i serija Silicijumska dolina) i zanosne Morene Bakarin (Svemirski brod Spokoj i serija Posjetioci).

Dedpul 2 je uspješan filmski nastavak koji uglavnom uspjeva da nas dobro zabavi, ali kod kojeg se polako nadzire kreativni umor njegovih autora, i koji je ipak inferioran svom histeričnom prethodniku.

Marvel Filmski Univerzum:

Datum recenzije: 20.05.2018. godine