Studio: Warwick Films, Universal Productions France
Trajanje: 2h 23min
Zemlja: Velika Britanija
Budžet: $
Zarada: $16 Milliona
Rejting:

The Day of the Jackal (sh. Dani Šakala) je britansko-francuski triler film snimljen 1973. godine u režiji Freda Zinemana. Predstavlja adaptaciju istoimenog romana Fredericka Forsytha. Radnja počinje sa spektakuarnim, ali neuspješnim atentatom na francuskog predsjednika Šarla de Gola 1962. godine, nakon čega radikalna francuska organizacija OAS odlučuje za novi pokušaj angažirati vrhunskog profesionalnog ubicu. Protagonist (koga tumači Edvard Foks) je Englez sa nadimkom Šakal koji preuzima posao i inzistira na tome da ga izvede potpuno sam, te se za njega temeljito priprema i svoj plan nastoji sprovesti u djelo iako ga cjelokupni francuski policijsko-obavještajni aparat na čelu sa komesarom Lebelom (čiji lik tumači Majkl Lonsdejl) pokušava zaustaviti. Slično kao i književni predložak, i Dani Šakala je doživio neočekivani, ali izuzetan uspjeh na kino-blagajnama, ali i kod velikog dijela kritičara. To je posebno upalo u oči zbog nedostatka najvećih i najglamuroznijih tadašnjih zvijezda među glumačkom postavom, kao i "suhog", asketskog i gotovo poludokumentarističkog stila kojim je Zineman paralelno pratio kako Šakal planira i priprema atentat, kao i reakcije francuskih vlasti koje se gotovo stalno nalaze korak iza njega. Zineman se hvalio zbog toga što je, usprkos svega, uspio stvoriti i održati izuzetnu napetost sve do spektakularne i dramatične završnice. Dio kritičara je, pak, uspjeh filma tumačio i time što je lik Šakala prikazan istovremeno kao prilično realistični i uvjerljivi profesionalni ubica, ali i kao svojeglavi individualac koji radi svog posla vješto razbija društvene konvencije, a sa kojim se mogla identificirati antiestablišmentski nastrojena mlađa publika. Edvardu Foksu je uloga Šakala bila najuspješnija i najpoznatija u cijeloj karijeri. Godine 1997. je u Hollywoodu snimljen remake koji je potpuno promijenio mjesto i vrijeme radnje, odnosno likove. I Zineman i Forsit su se nastojali maksimalno distancirati od tog projekta, pa mu je zbog toga ime promijenjeno u The Jackal.

(OVAJ TEKST JE PRIVREMENO PREUZET SA VIKIPEDIJE I STAJAĆE OVDJE SVE DOK NE URADIM RECENZIJU ZA OVAJ FILM)

Dani Šakala je kultna holivuska drama.

Datum recenzije: 27.05.2018.