CRNA MISA (2015)

Glumci: Johnny Depp, Joel Edgerton, Benedict Cumberbatch, Rory Cochrane, Kevin Bacon, Jesse Plemons, Corey Stoll, Peter Sarsgaard, Dakota Johnson

Režija: Scott Cooper

Scenario: Jez Butterworth, Mark Mallouk

Žanr: Biografija/ Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 2h 3min

Sedamdesetih godina prošloga vijeka James Bulger (Johnny Depp) je zajedno sa Stephenom Flemmijem (Rory Cochrane), pridošlicom Kevinom Weeksom (Jesse Plemons) i Johnnijem Martoranom (W. Earl Brown) činio zloglasnu Winter Hill bandu. Bulgerov brat je cijenjeni političar Billy Bulger (Benedict Cumberbatch). Da stvar bude još interesantnija, njegov prijatelj iz djetinjstva, FBI agent John Conolly (Joel Edgerton), nagovara ga da postane njihov doušnik.

Režiser filma Scott Cooper zna da smo scene uspona jednog kriminalca gledali prečesto u biografskim kriminalističkim dramama, i zato naglasak stavlja na druge dijelove filma. Zajedno sa scenaristima Jezom Butterworthom i Markom Malloukom, predstavlja Jamesa Bulgera kao, prije svega, porodičnog čovjeka. Treba obratiti pažnju na Bulgerove metode vaspitanja sopstvenog sina. Sve ove scene daju kompleksnost ovom notornom gangsteru, ali i čine njegov lik uvjeljivijim. Baš zbog ovoga su, scene u kojima prisustvujemo njegovom nasilju, još efektnije. Scenaristi Mallouk i Butterworth su dobro probrali bogat materijal o ovome gansteru, i Crna Misa ima dosta zanimljivih scena. Savez između Bulgera i Conollija je dobro odrađen, jer nameće provokativno pitanje o umiješanosti federalnog biroa u rad ove bande. Ističu se još neke odlične epizode, poput one sa Tommijem i prostitutkom Deborom. Međutim, problem Coopera i ekipe je u tome, što se ovim gangsterom već bavio Scorseseov Dvostruka Igra, i to na daleko kvaliteniji način. Isto tako, mnoge scene ubistava u Crnoj Misi, neodoljivo podsjećaju na druge Scorseseove filmove, Dobri Momci i Kazino.

Glumci su veoma dobro odograli gangstere. Johnny Depp daje nam jednu od svojih najboljih uloga u skorije vrijeme. Joel Edgerton je dobar kao agent biroa, koji ne zaboravlja da je dijete sa ulice, a Benedict Cumberbatch je uvjerljiv kao političar Billy Bulger. Treba istaći još Petera Sarsgaarda, Rorija Cochrana i Jessija Plemonsa.

Crna Misa je uspješan film, kojeg treba preporučiti ljubiteljima filmova o notornim kriminalcima.

Datum recenzije: 23.07.2016
Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=46511805