CREED: RAĐANJE LEGENDE (2015)

Glumci: Michael B. Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson, Phylicia Rashad, Anthony Bellew

Režija: Ryan Coogler

Scenario: Ryan Coogler, Aaron Covington

Žanr: Drama/ Sport

Trajanje: 2h 13min

Adonis Johnson (Michael B. Jordan) je vanbračni sin poznatog boksera Apollo Creeda. Oca nikada nije upoznao, jer je umro prije njegovog rođenja. Adonis je buntovnik koji sve svoje probleme rješava šakama. Nakon što je nekoliko godina proveo po raznim kazneno-popravnim institucijama, udovica Apollo Creeda, Mary Ann (Phylicia Rashad), uzima ga pod starateljstvo. Adonis obija perspektivan posao i priliku za lagodan život i kreće očevim stopama. Odlazi kod Rockija Balboe (Sylvester Stallone) i želi da ga on trenira. Adonisu pažnju privlači šarmatna komšinica Bianca (Tessa Thompson).

Rocky serijal je i pored neinspirativnih nastavaka stekao veliki broj filmskih fanova, koji sa nestrpljenjem očekuju Rockijeve nove avanture. Pošto je ostarjeli Rocky davno okačio rukavice o klin, teret oživljavanja serijala pada na mladog Creeda. Odabrano mu je i prikladno ime. Adonis je Bog ponovnog rođenja iz grčke mitologije. Creed: Rađanje Legende pokušava da ponovi formulu prvog dijela Rocky filmskog serijala, i da naglasak stavi na likove i njihovu međusobnu interakciju. Međutim, publici ne treba puno da shvate da je ovo dobro poznata Hollywodska, per aspera ad astra, priča. Mladi buntovnik kreće sa dna, ne želi ničije zasluge i spreman je da ide i glavom kroz zid, da bi ostvario svoj san. Scenaristi Ryan Coogler i Aaron Covington se nisu mogli odlučiti između teškog i bezbrižnog djetinjstva pa su, linijom lakšeg otpora, pomiješali obadva. Apollo Creed je svoju Adrian pronašao u simpatičnoj komšinici Bianci. Ljubavna priča je uvjerljivo odrađena i zaslužuje pohvale. Zaplet vezan za Rockija izaziva jake emocije, ali pitanje je kolika je zasluga starog serijala‚ a kolika Coogera i ekipe. Treba pohvaliti i direktora fotografije Marysea Albertija koji dobro koristi lokacije Philadelphije. Nezaobilazne su naravno Rockijeve stepenice.

Michael B. Jordan je dobar izbor za upornog mladog boksera. Sylvester Stallone je odličan kao ostarjeli i umorni bokser, koji je na sopstvenoj koži osjetio svu težinu boksa. Ona sada ispred sebe ima jednog sličnog buntovnika, koji želi da to sve isto prođe. Tessa Thomson je preko potreban ženski dodir ovoj testosteronskoj priči. Phylicia Rashad je uvjerljiva kao zabrinuta majka, dok je ostatak glumačke ekipe premalo na ekranu da bi ostavio jači utisak.

Creed: Rađanje Legende budi nostalgiju svih fanova Rocky serijala, ali i grabi simpatije nove generacije filmofila.

Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=47787105