Montaža: Den Lebental, Kolbi Parker
Izdavačka kuća: Walt Disney Studios Motion Pictures
Studio: Marvel
Trajanje: 1h 57min
Budžet: $142 Miliona
Zarada: $513.3 Miliona

Mladi naučnik Henk Pim (Majkl Daglas) napušta vladinu agenciju S.H.I.E.L.D. jer saznaje da oni žele da mu ukradu ideju i repliciraju njegovo Čovjek-mrav odjelo, sposobno da se smanji do najsitnijih atoma. Dr. Pim smatra da je ova tehnologija veoma opasna i da, ukoliko padne u pogrešne ruke, može da izazove katastrofalne posljedice. Pimova ćerka Houp Van Din (Evandželin Lili) i bivši štićenik Daren Kros (Kori Stol) ga prisiljavaju da napusti svoju kompaniju. Kros pokušava da napravi sopstveno odjelo, Yellowjacket, koje je veoma slično Pimovom, i sve bliže je da u tome i uspije. Ostarjeli Dr. Pim se obraća za pomoć bivšem zatvoreniku Skotu Langu (Pol Rad), koji živi sa najboljim drugom Luisom (Majkl Penja). Skot je ostao bez posla i nije u mogućnosti da pruži pomoć ćerki Kesi (Ebi Rajder Fortson) i bivšoj ženi Megi (Džudi Grir), koji sada žive sa detektivom i Meginim vjerenikom, Pakstonom (Bobi Kanavale).

Nakon što je veliki broj Marvelovih filmskih junaka dobio svoju priču o porjeklu, na red je došao i Čovjek-mrav, stripovski junak koji se prvi put pojavio početkom 60-ih godina prošloga vijeka, u jeku hladnoratovske groznice koja je zahvatila kako američke i ruske, isto tako i stanovnike ostatka svijeta, koji su se pribojavali ishoda ove svađe velesila. Ekranizacija ovog stripa, kojeg su kreirali Sten Li, Leri Liber i Džek Kirbi, je povjerena režiseru Pejtonu Ridu (Uvijek reci da, Raskid) i scenaristima Edgaru Rajtu (Vozač, Šon živih mrtvaca, Panduri u akciji), Džou Kornišu (Avanture Tintina: Tajna jednoroga, Napad na kvart), Adamu Mekeju (Opklada vijeka, Pravi igrači, Spiker) i scenaristi i ujedno glavnom glumcu filma, Polu Radu (Uzori). Scene u kojima provalnik Skot Leng izlazi iz zatvora, gdje su tuče učestale i pokušava da pronađe posao, a zatim dobija otkaz i na kraju se opet vraća kriminalu, su odrađene sa parodirajućim humorom i uspjevaju da koliko-toliko zabave publiku dok se rugaju ozbiljnim američkim filmovima pljačke. Interesantno je vidjeti kako je došlo do toga da upravo provalnik Skot Leng postane Čovjek-mrav, i kako je zapravo prošla njegova obuka i upoznavanje sa novim odjelom i njegovim mogućnostima. Skot Leng se smanjuje do visine koja nije uočljiva ljudskom oku, a zatim kroz pukotine u podu dospjeva u disko-klub, pa u nečiji stan, gdje bježeći od usisivača naleće na pacova koji je nekoliko destina puta veći od ovog minijaturnog super-junaka. Ove i druge scene jesu relativno zabavne, i u njih je očigledno uloženo dosta truda, ali ih je gotovo nemoguće gledati bez ironičnog podsmjeha. Režiser Rid ne uspjeva da prenese hladnoratovsku atmosferu straha koja je krasila originalni strip, a ne uspjeva naročito ni da gane publiku emotivnim scenama. Čovjek-mrav ima za protivnika korporacijsku zvjerku i bivšeg Pimovog štićenika, Darena Krosa, iako njihova borba nije naročito napeta ili Bog zna kako odrađena. Čovjek-mrav pri tome ne može računati na pomoć Osvetnika koji su zauzeti razaranjem gradova.

Pol Rad (Kapetan Amerika: Građanski rat, Čarlijev svijet, Spiker) je svakako dobar izbor za humornog super-junaka, a treba pohvaliti kasting Evandželin Lili (Hobit: Bitka pet armija, Hobit: Šmaugova pustošenja, Čelična borba) i ostarjelog i pomalo zaboravljenog Majkla Daglasa (Putevi droge, Vol Strit, Fatalna privlačnost), koji podsjeća publiku na svoj raskošni talenat. Kori Stol (Ponoć u Parizu, Kuća od karata) je solidan kao negativac filma, a Bobi Kanavale (Čuvar stanice, Nesrećna Džasmin) i Majkl Penja (Bijes, Poslednja straža), kao komični odušak, su dobro odradili svoje radne zadatke.

Čovjek-mrav je pristojan dodatak Marvelovom filmskom univerzumu koji ima dosta humora i neobične akcije, iako oni neće leći baš svima.

Datum recenzije: 28.02.2018. godine