ČOVJEK SA ZEMLJE (2007)

Glumci: David Lee Smith, John Billingsley, Tony Todd, Ellen Crawford, Annika Peterson, William Katt, Alexis Thorpe, Richard Riehle

Režija: Richard Schenkman

Scenario: Jerome Bixby

Žanr: Drama/ Fantazija/ Naučna Fantastika

Trajanje: 1h 27min

Grupa prijatelja organizuje oproštajnu zabavu za profesora Johna Oldmana (David Lee Smith) i pomaže mu da spakuje sve svoje stvari i da se odseli. Prijatelje čine biolog Harry (John Billingsley), profesor istorije umjetnosti Edith (Ellen Crawford), antropolog Dan (Tony Todd), istoričarka Sandy (Annika Peterson), psihijatar Dr. Will Gruber (Richard Riehle), arheolog Art (William Katt) i njegova studentica Linda (Alexis Thorpe).

Scenario za Čovjek Sa Zemlje je sjajan pokazatelj da za uspješan film ne trebaju obavezno, spektakularne akcijske sekvencame i vizuelno impresivne scene, već jedino dobra priča. Fascinantno je to što talentovani scenarista Jerome Bixby, koristi običnu selidbu jednog profesora, da udari u temelje hrišćanske religije i izazove nevjericu i znatiželju kod publike. Interesantno je primjetiti da svaki od profesora predstavlja jednu naučnu oblast, koja pokušava da ospori tvrdnje svog domaćina, i da dijalog ovih prijatelja, nije sastavljen od jeftinih kontraverzi. Naprotiv, nihov dijalog je inteligentan i provokativan, i ima dovoljno odvažnosti da dovode u pitanje neke opšteprihvaćene religijske teze. Režiser Richard Schenkman lukavo koristi prijatelje profesora Johna Oldmana, da uvuče publiku u priču i pokuša da je razuvjeri. Veoma je bitan lik profesorice istorije umjetnosti Edith, koja u početku ovaj razgovor smatra za svetogrđe, da bi postepeno promijenila svoje mišljenje. Profesorima polako ponestaje argumenata i gledaoci poput njih, padaju pod čini Oldmanove priče. Završetak rasprave između Dr. Willa Grubera i Johna Oldmana je svakako dobar i u skladu sa tonom priče, ali možda ipak razočaravajući. Nedostatci uglavnom dolaze sa tehničke strane. Slika direktora fotograije Afshina Shahidija djeluje jeftino, što joj daje određenu draž, ali je muzika Marka Hintona Stewarta, ponekad zaista preglasna. Takođe korištenje religijske muzike u određenim dijelovima filma, nije baš najbolje odrađeno i djeluje pomalo jeftino. Sa druge strane, odličan je izbor pjesme Forever od pjevačice Chantelle Duncan.

Glumci su se pobrinuli za kvalitetnu i prizemnu glumu. David Lee Smith odlično iznosi teret svoje uloge, dok mu dobro parira ostatak glumačke postave.

Čovjek Sa Zemlje je veoma pametan i provokativan film kojeg treba preporučiti svima.

Preporuka još sličnih filmova: