ČOVJEK OD PRUĆA (1973)

Glumci: Edward Woodward, Christopher Lee, Britt Ekland, Ingrid Pitt, Diane Cilento

Režija: Robin Hardy

Scenario: Anthony Shaffer

Žanr: Horor/ Misterija/ Triler

Trajanje: 1h 28min

The Wicker Man (sh. Čovjek od pruća) je britanski horor film snimljen 1973. u režiji Robina Hardyja kome je predstavljao cjelovečernji debi, danas poznat kao jedno od najboljih i najuticajnijih ostvarenja žanra. Predstavlja adaptaciju romana Ritual Davida Pinnera. Protagonist, koga tumači Edward Woodward, je narednik Howie, škotski policajac koji odlazi na izolirani hebridski otok Summerisle istraživati prijavljeni nestanak lokalne djevojčice. Radnja prikazuje kako Howie, kao gorljivi kršćanin, na svoj veliki užas otkriva kako su lokalni stanovnici odbacili kršćanstvo i ponovno prihvatili staru keltsku pogansku vjeru i na još veći užas zaključuje kako djevojčicu namjeravaju žrtvovati starim bogovima. Iako je The Wicker Man sniman sa relativno niskim budžetom, oko sebe je uspio okupiti impresivnu glumačku ekipu. Najvećim adutom filma se, međutim, pokazao Hardy, koji je namjerno izbjegavao mnoge od tadašnjih konvencija žanra, bilo da je riječ o eksploatacijskim sadržajima kao što su eksplicitno nasilje i golotinja, bilo kroz korištenje crnog humora, ali i svojevrsne "pomaknute" atmosfere kojoj je značajno doprinio soundtrack koji se sastoji od folk pjesama Paula Giovannija. Najveći dojam je, međutim, ostavila završna, spektakularna i zastrašujuća završna scena, a upravo zbog koje se The Wicker Man naziva jednim od najvećih horor-filmova svih vremena. The Wicker Man nakon premijere ispočetka nije izazvao neku naročitu pažnju, jer su ga producenti smatrali "nevažnim" B filmom, te je, između ostalog, kao takav prikazivan u dvostrukim predstavama sa Don't Look Now. Zbog prilagodbe američkom tržištu je iz njega izbačeno i oko 10-ak minuta sadržaja, koji su vraćeni u restauriranu verziju tek krajem 1980-ih. U međuvremenu je reputacija filma rasla, te je dobio kult status. Godine 1978. su Hardy i njegov scenarist Anthony Shaffer napisali novelizaciju. Godine 2006. je, pak, snimljen američki remake sa Nicolasom Cageom u glavnoj ulozi, koji se smatra jednim od najgorih filmova svojih vremena i sa kojim Hardy nije htio imati nikakve veze. Umjesto toga je, kao svojevrsni nastavak, napisao roman Cowboys for Christ na temelju koga je 2011. snimljen film The Wicker Tree.

Čovjek Od Pruća je zaista intrigantan film.

Datum recenzije: 10.09.2017. godine