ČOVJEK NIOTKUDA (2010)

Glumci: Won Bin, Kim Sae-ron, Tae-hoon Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Jong-pil Lee, Thanayong Wongtrakul

Režija: Jeong-beom Lee

Scenario: Jeong-beom Lee

Žanr: Akcija/ Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 1h 59min

Cha Tae-sik (Won BinKim) je povučeni zalagaoničar, čiji jedini poznanik je mlada komšinica So-mi (Kim Sae-ron). Kada njena majka Hyo-jeong (Kim Hyo-seo), ukrade drogu od organizovane kriminalističke grupe, vođa ove grupe Oh Myung-gyu (Song Young-chang) šalje svoje plaćenike, braću Man-Seok (Kim Hee-won) i Jong-seok (Kim Sung-oh) da vrate drogu. Cha Tae-sik odlučuje da pomogne mladoj So-mi.

Južnokorejanski režiser Lee Jeong-beom odmah pokazuje da zna režirati zanimljive scene borbe, u kojima se jedan čovjek uvjerljivo nosi sa mnogobrojnim protivnicima. Kamera Lee Tae-yoon se ponekad previše zaigra, ali uglavnom dobro prati borbu. Jeong-beom i Lee Tae-yoon nas časte lijepim kadrovima impozantnih interijera, uz veoma pohvalnu igru svjetlosti i tame. Južnokorejanac ne krije odakle je dobio inspiraciju za ovaj film. Junak koji brine o nezaštićenoj djevojčici podsjeća na Bessonovog Profesionalca, ali će, isto tako, malo stariji filmofili, lako prepoznati filmsku strukturu vesterna i špageti vesterna, iz 60-ih godina prošloga vijeka. Opet je sudbina jedne nedužne osobe završila u rukama usamljenog i ćutljivog heroja, kojeg tište sopstveni problemi. Čovjek Niotkuda ima dovoljno dobar uvod da shvatimo zašto njegov protagonista rizikuje svoj život zbog mlade djevojke, ali su ipak neki dijelovi filma predvidljivi. Režiser i scenarista Lee Jeong-beom ubacuje mnoge alarmantne činjenice, vezane za broj narkomana na azijskom tržištu, ali i skreće pažnju na svijetski problem trgovine ljudskim organima. Završni nasilni obračun sa noževima je veoma dobro režiran. Nažalost, ne možemo reći da je Lee Jeong-beom uspio u potpunosti, jer ishod ovog obračuna najvjerovatnije neće izazvati željeni efekat kod publike.

Won BinKim je više nego uvjerljiv kao ćutljivi zaštiitnik, a Kim Sae-ron je dobar izbor za mladu djevojku u nevolji. Treba pohvaliti Kim Tae-hoon, Kim Hee-won i Kim Sung-oh.

Čovjek Niotkuda je potvrda da se jedan stari žanr može modernizovati bez mnogo gubitka na kvalitetu, ali isto tako pokazuje i da film može zabaviti publiku ali i natjerati je da počeše glavu o mnogim alarmantnim svijetskim problemima.

Preporuka još sličnih filmova:

Datum recenzije: 04.06.2017. godine