CHAPPIE: ROBOT KOJI JE PROMJENIO SVIJET (2015)

Glumci: Sharlto Copley, Dev Patel, Ninja, Yolandi Visser, Jose Pablo Cantillo, Sigourney Weaver, Hugh Jackman

Režija: Neill Blomkamp

Scenario: Neill Blomkamp, Terri Tatchell

Žanr: Akcija/ Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 2h

U bliskoj budućnosti stopa kriminala u Johannesburgu je veoma visoka. Južnoafrička vlada rješenje pronalazi u projektu specijalizovanih robota, firme Tetravaal, za koji je zadužen, glavni inženjer Deon Wilson (Dev Patel). U isto vrijeme, kolega inženjer Vincent Moore (Hugh Jackman), želi da provuče svoj dugogodišnji projekat, manuelno kontrolisanog robota, MOOSE. Inženjer Wilson uspjeva da kreira prototip vještačke inteligencije, ali mu izvršni direktor firme Tetravaal, Michelle Bradley (Sigourney Weaver), ne dozvoljava da ga testira na policijskom robotu. Wilson krade jednog od oštećenih robota ali ga, na putu do kuće, kidnapuju kriminalaci Ninja, Yolandi i Amerika. Oni prijete Wilsonu da će ga ubiti, ukoliko ne reprogramira robota da se bori za njih. Robotu daju ima Chappie.

Svi koji su na osnovu covera ovog filma, pretpostavili da se radi o filmu namjenjom za najmlađe, brzo će promjeniti svoje mišljenje. Režiser i scenarista ovog filma, Neill Bloomkamp, i direktor fotografije Trent Opaloch, koriste kombinaciju naturalističkog nasilja i foto-realističnih računarskih sličica, da prikažu scene oružanog sukoba. Zasluge za uspjeh ovih scena idu i kompozitoru Hansu Zimmeru, koji se pobrinuo za zanimljivu muzičku partituru. Početni obračun dobro pokazuje sve prednosti, koje će čuvari javnog reda i mira, imati od ovih uniformisanih robota, opremljenih visoko-kalibarskim oružjem. Dok su ove mašine na prvim linijama fronta, ljudi su potpuno bezbjedni u kontrolnim sobama, odakle nadgledaju ovaj obračun. Režiser Bloomkamp i scenarista Terri Tatchell su očigleno inspirisani spletkama funkcionera u korporacijama, specijalizovanim za proizvodnju robota, koje su korištene u Verhoevenovom Robocopu. Ovi visoki funkcioneri žele da prestave svoj projekat i ne biraju sredstva da se istaknu ispred svojih radnih kolega. Chappie: Robot Koji Je Promjenio Svijet ipak griješi, i neuvjerljivo nam prikazuje uspjeh kreiranja vještačke inteligencije. Mi znamo da je inženjer Wilson dosta vemena radio na ovom poduhvatu, ali scena jedne neprespavane noći i par terabajta kompajliranja i kodiranja, nas ne može ubijediti u to. Sa druge strane, interesantne su scene u kojima alkoholisana i zbunjena direktorka Michelle Bradly, popušta pritisku inženjera Vincenta Moora, i odobrava njegov projekat, a on sadistički uživa u ubijanju kriminalaca, putem svoje igračke. Iako je teško povjerovati da sigurnosne mjere u Tetravaalu nisu bolje, a sam MOOSE dosta podsjeća na ED-209, iz već pomenutog Robocopa, koncept kriminalaca koji vaspitaju nezrelog robota je sasvim korektno odrađen i poprilično zabavan. Usput ga naravno uče i kako da bude cool, nešto slično kao u Cameronovom Terminatoru 2: Sudnji Dan. Treba pohvaliti i dobro režiran sukob između Chappija i superiornog modela robota, ED-209.

Stari Blomkampov saradnik Sharlito Copley je dobro obavio svoj posao, kao robot Chappie. Hugh Jackman je vidno raspoložen kao inženjer i bivši marinac, a Sigourney Weaver je uvjerljiva kao izvršna direktorka Michelle Bradley. Uloge kriminalaca-roditelja dodjeljene su kontraverznoj južnoafričkoj muzičkoj grupi Die Antwoord. S obzirom da su im ovo prve uloge na filmu, treba reći da su se dobro snašli.

Chappie: Robot Koji Je Promjenio Svijet je zabavan naučno fantastični film, koji dodiruje mnoge interesantne teme, ali im, nažalost, ne dozvoljava da se potpuno razviju.

Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=44294608