Montaža: Kristijan Vagner, Dilan Hajsmit, Kirk Mori
Izdavačka kuća: Universal Pictures
Studio: Original Film, One Race Films, Media Rights Capital, China Film
Trajanje: 2h 17min
Budžet: $190 Milliona
Zarada: $1.516 Billiona

Nakon što su pobjedili Ovena Šoa (Luk Evans) i njegovu ekipu i dobili pomilovanje za svoje zločine, Dominik "Dom" Toreto (Vin Dizel), Brajan O'Koner (Pol Voker) i ostatak tima pokušavaju da se naviknu na miran život. U međuvremenu Ovenov stariji brat, Dekard Šou (Džejson Stejtam) traži osvetu za svog brata, koji leži u bolnici u stanju kome. On provaljuje u prostorije Diplomatskog Sigurnosnog Servisa, u kojem radi Luk Hobs (Dvejn Džonson), i krade podatke o kompletnoj Domovoj ekipi.

Nakon Džastina Lina, koji je režirao čak četiri prethodna nastavka iz serijala Brzi i žestoki, na red dolazi malezijsko-australijski režiser Džejms Van, da pokaže šta umije i koliko zapravo može da doprinese ovom filmskom serijalu, koji prvenstveno cilja na ljubitelje automobilizma i akcijskih obračuna. S obzirom da Van nije imao prijašnjeg iskustva sa sličnim over the top akcijadama, već uglavnom sa horor žanrom, možemo slobodno reći da se sasvim dobro snašao. Van ne želi da se poigrava sa očekivanjina fanova i da testira njihovo veoma tanko strpljenje, već im odmah daje upravo ono zbog čega su platili bioskopske ulaznice. Odmah nam predstavlja negativca filma, Dekarda Šoa, koji je zanimljivo najavljen tokom odjavne špice u Brzi i žestoki 6, i priređuje pravu malo poslasticu za ljubitelje filmskih tuča. Luk Hobs i Dekard Šou se punom brzinom zaleću jedan na drugog, i ne posustaju do samog kraja borbe. Kadrovi su kratki i dinamični i pokušavaju da isprate i prenesu svaki potez dvojice boraca. Kancelarija u kojoj se dvojac aukobio je nakon njihovog obračuna naravno potpuno demolirana. Ubrzo nakon ove borbe, režiser Van ubacuje zanimljivu automobilsku trku koju nezaobilazno prati veliki broj atraktivnih djevojaka. Fanove ovog filmskog serijala će takođe obradovati kratko pojavljivanje vozača Šona Bosvela, glavnog junaka iz Brzi i žestoki 3, koji u razgovoru sa Domom pominje preminulog prijatelja i vozača, Hana. Iako ponekad skrene u emocionalne vode, Brzi i žestoki 7 je uglavnom zabavno i tako reći adrenalinsko filmsko iskustvo. Gotovo nevjerovatna scena u kojoj Dominik Toreto i Dekard Šou zabijaju svoje automobili jedan u drugog, u punoj brzini, je samo uvod u neke kasnije i još spektakularnije scene. Izdvaja se zanimljiva automobilska potjera kroz šumski put, u kojoj naš nesustrašivi tim juri za oklopnim autobusom kojeg čuva grupa dobro naoružanih vojnika, i iz kojeg po potrebi izlazi nekoliko razornih mitraljeza. Ovim i sličnim potezima, Brzi i žestoki 7 pomjera ručicu mjenjača u brzinu više i u mnogo čemu uslišava molbe fanova, željnjih spektakularnih akcijskih sekvenci. Gotovo je nemoguće u ovim furioznim scenama pronaći jedan jedini kadar koji je duži od nekoliko sekundi. Film takođe ima sasvim dovoljno humora, najviše zahvaljujući strašljivom Romanu, koji uvijek radije preferira čuvanje straže naspram samog ulaska u bitku. Nažalost, kako to i obično biva, sav humor i akcija ne mogu nadoknaditi slabašnu priču.

Dok je još trajalo snimanje ovog nastavka, filmsku ekipu i uopšteno ljubitelje filma, je zadesila jedna tužna vijest. Glumac Brajan Voker je poginuo u automobilskoj nesreći. Ova smrt je potresla kompletnu ekipu filma, koji već dugi niz godina sarađuju sa Vokerom i koji su postali veliki prijatelji. Snimanje filma je dovršeno uz pomoć CGI tehnologije, kao i Vokerova braće, Kejleba i Kodija, koji su pomogli da se snime preostale scene filma. Scenarista Kris Morgan je bio prinuđen da izvrši mnoge izmjene na filmu i da ga završi emocionalnim oproštajem od ovog talentovanog glumca. Pjesma See You Again koju izvode Viz Kalifa i Čarli Put će sigurno izazvati jake emocije kod publike.

Vin Dizel, Pol Voker, Dvejn Džonson, Mišel Rodrigez, Tajris Gibson, Kris "Ludakris" Bridžis, Džordana Bruster, Džimon Hansu, Kurt Rasel i Džejson Stejtam su poprilično dobro odigrali svoje uloge.

Brzi i žestoki 7 je jedno ugodno i veoma zabavno filmsko iskustvo.

Datum recenzije: 22.01.2018. godine