BRUKLIN (2015)

Glumci: Saoirse Ronan, Emory Cohen, Domhnall Gleeson, Jim Broadbent, Julie Walters

Režija: John Crownley

Scenario: Nick Hornby

Žanr: Drama/ Romansa

Trajanje: 1h 51min

1951. godine irska emigrantkinja Eilis Lacey (Saoirse Ronan), uz pomoć sestre Rose (Fiona Glascott) i sveštenika Flooda (Jim Broadbent), nabavlja vizu i napušta rodni Enniscorthy. Odlazi da živi u New Yorku, kod gospođe Kehoe (Julia Walters). Tu se već nalazi nekoliko djevojaka, koje pokušavaju da pomognu novoj cimerici. Eilis upoznaje Tonija (Emory Cohen) i između njih se javljaju simpatije. Bruklin je ekranizacija istoimene knjige Colma Toibina.

Režiser John Crowley se odlično snalazi sa adaptacijom Toibinove hvaljene knjige. Crowley ne žuri sa pričanjem ove priče i zna da iskoristi potencijal ekipe sa kojom radi. Postepeno nas upoznaje sa protagonistkinjom filma, počevši od razloga zbog kojih napušta svoju rodnu zemlju, Irsku. Mi uspostavljamo čvrstu vezu sa njom i svjesni smo složenosti njene dileme. Scenario Nicka Hornbija uspijeva da drži pažnju, bez nepotrebnih preokreta ili apostrofiranja klasne razlike između zaljubljenih. Pohvalno je vidjeti da je momak, koji skreće pažnju Eilis, Tony, samo prosti vodoinstaler. Humora u ovom filmu nema puno ali je učinkovit. Treba istaknuti emotivnu završnu scenu filma, i naročito, smješnu repliku mlade Irkinje, koja poput protagonistice filma, sreću traži u nepoznatoj zemlji. Bruklin dosta podsjeća na ljubavne drame snimljene upravo u periodu radnje filma, i može se preporučiti ljubiteljima starih dobrih romansi. Šteta je samo što fotografija Yvesa Belangera propušta priliku da prikaže svu ljepotu Irske i dodatno zakomplikuje dilemu protagonistkinje filma.

Sporiji tempo priče ide u prilog raspoloženim glumcima. Saoirse Ronan pravi odličnu transformaciju od uplakane djevojke do jake žene, sposobne da se uhvati u koštac sa životnim problemima. Emory Cohen najavljuje dobru karijeru ulogom prostog italijansko-američkog vodoinstalatera, a Domhnall Gleeson, sin glumca Brandona Gleesona, je još jedan pokazatelj da iver ne pada daleko od klade.

Bruklin pokazuje da nisu sve dobre ljubavne priče već ispričane.

Poster filma: Поштена употреба, Веза