BRAĆA BLUES (1980)

Glumci: John Belushi, Dan Aykroyd, James Brown, Cab Calloway, Ray Charles, Carrie Fisher, Aretha Franklin, Henry Gibson

Režija: John Landis

Scenario: Dan Aykroyd, John Landis

Žanr: Akcija/ Komedija/ Kriminalistički

Trajanje: 2h 13min

Braća Blues (eng. The Blues Brothers) američka je glazbena filmska komedija iz 1980. koju je režirao John Landis a glavne uloge tumače John Belushi i Dan Aykroyd kao braća Jake i Elwood Blues. Ostale uloge tumače Ray Charles, Carrie Fisher i John Candy. Radnja se odvija oko o dvojici braće koji u "Božjoj misiji" moraju spasiti svoje staro sirotište od dugova, te zbog toga ponovno okupljaju glazbeni bend, ali pri tom ulaze u sukob sa policijom, jednim drugim bendom i tajnovitom ženom. Film je predstavljao prvu filmsku adaptaciju nekog skeča iz humoristične emisije Saturday Night Live, a 2000. je snimljen i manje zapažen nastavak, The Blues Brothers 2000. Film je ostao zapamćen i po tome što njegova dva protagonista gotovo nikada ne skidaju sunčane naočale i crna odijela, čime su izvršili utjecaj na razne kasnije filmove, te po jednoj od najdužih sekvenci sudara automobila kinematografije. Belushijeva sklonost drogama dijelom je dovela do dugog odugovlačenja završetka snimanja, zbog čega su se troškovi snimanja povećavali. Ipak, Braća Blues su pobrala pohvale kritičara, stekla kultni status te su zaradili 57,23 milijuna $ u američkim kinima, čime su postali 10. najgledaniji film godine. U časopisu Total Film, rangiran je na 14. mjestu na "listi 50 najboljih komedija svih vremena" te na 69. mjestu na listi "100 najsmiješnijih filmova" prema kanalu Bravo.

Braća Blues je izuzetno zabavna i originalna muzička komedija.

Datum recenzije: 15.10.2017. godine