BLISKI SUSRETI TREĆE VRSTE (1977)

Glumci: Richard Dreyfuss, Teri Garr, Melinda Dillon, François Truffaut, Bob Balaban, J. Patrick McNamara

Režija: Steven Spielberg

Scenario: Steven Spielberg

Žanr: Drama/ Naučna Fantastika

Trajanje: 2h 17min

Bliski Susreti Treće Vrste (engleski Close Encounters of the Third Kind) je američka ZF drama iz 1977. godine koju je režirao Steven Spielberg a glavne uloge tumače Richard Dreyfuss, François Truffaut, Melinda Dillon, Teri Garr i Bob Balaban. Radnja se odvija oko Royja Nearyja, električara u Indiani, čiji se život promijeni nakon bliskog susreta sa NLO-om. Spielberg je dugo vremena htio snimiti ovaj film. 1973., sklopio je dogovor sa Columbia Pictures za znanstveno-fantastični film. Iako je Spielberg jedini naveden kao scenarist, na njemu su s vremena na vrijeme radili i Paul Schrader, John Hill, David Giler, Hal Barwood, Matthew Robbins i Jerry Belson, koji su doprinjeli priči. Naslov potječe od fraze koju je skovao ufolog J. Allen Hynek, a kojom je klasificirao susrete sa izvanzemaljcima: susret "treće vrste" podrazumijeva ljudsko promatranja istih ili kontakt. Douglas Trumbull je bio voditelj odjela za vizualne efekte dok je Carlo Rambaldi dizajnirao izvanzemaljce. Snimljen s proračunom od 20 milijuna $, Bliski susreti treće vrste su postali financijski i kritičarski uspjeh, zaradivši preko 303 milijuna $ diljem svijeta. Posebno izdanje sa dodanim scenama je objavljeno 1980., a treća verzija 1998. na videu (i kasnije DVD-u). Film je pobrao razne nagrade a 2007. je uključen u Državni filmski registar zbog "kulturnog, povijesnog ili estetskog značenja".

Bliski Susreti Treće Vrste je remek-djelo naučno fantastičnog filma.

Datum recenzije: 02.09.2017. godine