Izdavačka kuća: Columbia Pictures, Bona Film Group, Heyday Films, Visiona Romantica
Studio: Sony Pictures
Trajanje: 2h 41min
Zemlja: SAD, Velika Britanija, Kina
Budžet: $90-96 miliona
Zarada: $374,3 miliona

Rik Dalton (Leonardo Dikaprio) je televizijska glumačka zvijezda čija je karijera osuđena na propast. Najveći deo karijere proveo je u serijama NBC televizije kao negativac ili revolveraš u kaubojskim obračunima. Krhki ego, alkoholičarske navike i neosporan talenat počinju da se ljuljaju kad dobije ponudu Marvina Švarca (Al Paćino), holivudskog agenta i producenta, da karijeru nastavi u špageti-vesternima u Italiji jer mu se crno piše na televiziji zbog sve češćih sporednih i uloga anti-heroja. Rikov vjerni drug, dugogodišnji prijatelj, saradnik, čistačica, kućipaziteljka Klif But (Bred Pit) je kaskader koji je zadužen da odmjeni Rika u rizičnim scenama. Ćutolog kojeg optužuju za ubistvo supruge, za koje je doduše prošao nekažnjeno, je čaša samopouzdanja Daltonu. Diže ga kad padne i zabavlja ga kad potone. Dva potpuno različita tipa čoveka drugačije gledaju na život, žive na dva kraja grada – Rik u luksuznom delu Holivuda, Klif u trošnoj prikolici. Ali, Rik saznaje da mu je prvi komšija Roman Polanski (Rafal Zawierucha) i njegova novopečena supruga i glumica čija karijera tek počinje Šeron Tejt (Margo Robi). Životi im se mimoilaze iako žive jedni pored drugih. Rik pokušava da se ne obruka na televiziji, Klif samo radi svoj posao, a Šeron se krišom uvlači u bioskopske sale, gleda svoje filmove i čeka reakciju publike koja je ne prepoznaje.

Američki režiser, producent i scenarista Kventin Tarantino je više nego dovoljan razlog svim ljubiteljima filma da ostave sve svoje privatne obaveze po strani i sa velikim očekivanjem spekulišu o tome šta je Majstor ovaj put pripremio za njih. Kada njegovom imenu dodamo i impozantan broj filmskih zvijezda koje je uspio da angažuje, očekivanja za ovaj film postaju još veća. Bilo jednom... u Holivudu je njegov deveti po redu film i po sopstvenim riječima možda i poslednji. Publika je teško primila ovu informaciju o čemu najbolje svjedoči gotovo šestominutni aplauz nakon premijernog prikazivanja na filmskom festivalu u Kanu. Tarantino nikada nije krio da ne voli filmsku industriju kakva je danas, da više ne podnosi superherojsku realnost današnje filmske produkcije i da žali za Holivudom 60-ih i 70-ih godina prošloga vijeka, tako da je sasvim jasno njegov izbor za protagoniste pao na Rika Dalton i Klifa Buta, koje igraju dva poslednja staromodna glumca, možda i najveće zvijezde današnjeg Holivuda, koje nikada nismo vidjeli u superherojskim ulogama. Tarantinu apostrofira pomenuti vremenski period nakon kojeg se završio taj nevini, po nekima i najbezbrižniji period u istoriji čovječanstva. Radi se o vremenu kada je Holivud počinje drastično da se mijenja, upravo to je ono što Tarantina najviše i zanima. Majstor se zajedno sa direktorom fotografije i starim saradnikom Robertom Ričardsonom (Prokletnici, Ubiti Bila, prvi dio, Podlih osam, Đangova osveta), svakako potrudio da nam dočara ovaj period. Nema kadra u kojem preko platna ne proleti neki bilbord ili filmski plakat, sa radija se čuju Deep Purple ili Simon i Garfunkel već i radijske reklame za novu zbirku Reja Bredberija ili vremenska prognoza za plaže u okolini Los Anđelesa. Činjenicom da je napravio film o nastanku filma, Tarantino je uspio ubaciti sve. Primjetićete kako je u ovu filmsku dramu uspio ubaciti triler, svoj prvi žanr (misteriju Mansonove obitelji), onda filmove o borilačkim sportovima (efektni monolog Brus Lija i njegov nastavak), vestern (Rick Dalton se probija kroz američku vestern televiziju, a onda i kroz Tarantinu omiljeni špageti vestern) i čak i ratni film (kroz pregled Daltonove karijere), koji u ovom filmu jako podsjeća na Prokletnici. Istražujući filmsku istoriju, Tarantino nam je prikazao svoju istoriju jer je kroz sve te žanrove i dao pregled svoje ne toliko plodne, ali nezaboravne karijere. i to jednako kompaktno kao i analizi svakog tog žanra, naravno obilježeno njegovim neizostavnim crnim humorom. Kventin Tarantino čuva posljednje filmske minute za brutalno nasilje koje se od samog početka očekuje u filmu. U ovom slučaju ga je sačuvao za članove Mansonove obitelji. Iako je ishod brutalnog događaja poznat, Tarantino ga mijenja na sebi svojstven način te koristi svoje likove kao objekte u ispravljanju učinjene nepravde. Invaziju članova Mansonove obitelji u privatnu kuću Ricka Daltona slijede minute ispunjene apsurdnim, bizarnim i brutalnim iživljavanjem dvojice hipika nad troje mladih ljudi.

Iako mu mnogi prigovaraju predugačko trajanje od 161 minutu, Tarantino je uspio odličnom glumačkom postavom, sjajnim scenarijem dočarati hipijevski svijet Los Anđelesa i približiti ga svima nama koji nismo imali priliku da odrastamo u tom vremenu. Iako su reakcije publike podijeljene, ovaj film će se vjerovatno svidjeti zagriženim ljubiteljima njegovog stila punog krvavih okršaja i scena borbe.

Datum recenzije: 22.03.2020. godine
Poster filma: By Source

Once Upon a Time in Hollywood poster.png