BETTY BLUE (1986)

Glumci: Jean-Hugues Anglade, Béatrice Dalle, Gérard Darmon, Consuelo de Haviland, Jacques Mathou, Clémentine Célarié, Vincent Lindon

Režija: Jean-Jacques Beineix

Scenario: Jean-Jacques Beineix, Philippe Djian

Žanr: Drama/ Romansa

Trajanje: 2h

Zorg (Jean-Hugues Anglade), radnik koji radi na održavanju kuća pored plaže, započinje strastvenu aferu sa mladom Betty (Béatrice Dalle). Betty se oduševi Zorgovim tekstovima i oni odlučuju da potraže izdavača za njih. Oni odlaze kod Bettijine prijateljice Lise (Consuelo de Haviland), koja vodi skromni hotel. Lisin momak Eddy (Gérard Darmon) zapošljava Betty i Zorga u svoju piceriju. Betty Blue je ekranizacija knjige 37.2 Ujutru, francuskog pisca Philippa Djiana, koji je ujedno i scenarista filma. Naziv ove knjige i originalni francuski naziv filma, aludiraju na normalnu temperaturu trudne žene izmjerenu ujutru.

Francuski režiser Jean-Jacques Beineix i direktor fotografije Jean-François Robin započinju film veoma lijepim prizorima simpatičnih primorskih kućica. Usijano sunce i prelijepo more se slažu sa razuzdanim životom dvoje mladih ljubavnika. Režiser se ne trudi da sakrije svoje gole protagoniste i Betty Blue na trenutke podsjeća na erotsku dramu. Beineix srećom ne dozvoljava filmu da previše povuče u tom pravcu i zajedno sa autorom knjige Philippom Djianom, pravi veoma zanimljiv portret dvoje zaljubljenih ljudi. Ljubavna veza između Betty i Zorga je zaista uvjerljiva i čvrsto drži strukturu ovog veoma dugog filma. Početni ispadi naslovne junakinje djeluju poput impulsivnih poteza zaljubljene žene, sve dok postepeno, ne shvatimo, da Betty ima ozbiljnih zdravstvenih problema i da se njeno psihičko stanje samo pogoršava. Betty Blue nas dobro zabavlja, gomilom simpatičnih likova i komičnih situacija, sve dok se nas ne natjera da se pomirimo sa neizbježnom istinom. Treba još reći da se originalni naziv ovog filma, 37.2 Ujutru, mnogo bolje uklapa sa tematikom samog filma, jer nagovještava određene događaje filma.

2005. godine izašlo je režisersko izdanje (director's cut) Betty Blue, koje je za gotovo cijeli jedan sat duže od prethodne verzije filma.

Jean-Hugues Anglade i Béatrice Dalle, kojoj je ovo glumački debi, su odličan izbor za zaljubljeni par u bjegu. Treba pohvaliti Gérarda Darmona, Consuelo de Haviland i dobru epizodu Dominiqa Pinona.

Betty Blue je nesavršen ali kvalitetan film, koji će dugo vremena ostati u lijepom sjećanju gledaoca.