BATMAN PROTIV SUPERMANA: ZORA PRAVEDNIKA (2016)

Glumci: Ben Affleck, Henry Cavill, Amy Adams, Jesse Eisenberg, Diane Lane, Laurence Fishburne, Jeremy Irons, Holly Hunter, Gal Gadot

Režija: Zack Snyder

Scenario: Chris Terrio, David S. Goyer

Trajanje: 2h 31min

Nakon napada generala Zoda, Superman (Henry Cavill) postaje kontraverzna ličnost među građanima Metropolisa, dok je batler Alfred Pennyworth (Jeremy Irons), zabrinut za svog šefa, Brucea Waynea (Ben Affleck). Wayne je preuzeo na sebe sprovođenje pravde u Gothamu i on vidi Supermana kao potencijalnu prijetnju društvu. Wayne saznaje da je ruski švercer oružjem, Anatoli Knyazev (Callan Mulvey) kontaktirao vlasnika korporacije LexCorp, Lexa Luthora (Jesse Eisenberg). Wayne odlazi na Luthorovu zabavu, gdje upoznaje misterioznu dilerku antikvitetima, Dianu Prince (Gal Gadot). Luthor bezuspješno pokušava da nagovori senat, na čelu sa senatorkom June Finch (Holly Hunter), da mu dozvole da transportuje kriptonit iz Indijskog okeana u svoje prostorije i da ga ispita u svojim laboratorijama. Luthor zatim pokušava da iskoristi svađu Batmana i Supermana za svoje zle planove.

Superman i Batman su dva najpopularnija super-junaka iz DC Comics filmskog univerzuma, i spajanje ovog dvojca u isti film, djeluje poput neostvarenog sna svakog ljubitelja ovog filmskog serijala. Nade i želje ovih fanova su zbog toga već duže vrijeme uperene prema režiseru ovog filma, Zacku Snyderu. Snyder spaja svijetove ovih super-heroja u jedan vizuelno impresivan i apokaliptičan filmski univerzum. Direktor fotografije Larry Fong, se pobrinuo da mračni Metropolis izgleda upečatljivo. U ovom gradu je dostaje nasilja, eksplozija i izmanipulisanih ljudi, koji žele da se osvete za pretrpljene bolove. Režiser Snyder pravi zanimljivu kombinaciju nekoliko različitih filmskih žanrova. Početni elementi političkog trilera prelaze u solidnu sudsku dramu, da bi se konačno završilo sa priželjkivanim akcijskim spektaklom. Nažalost, Snyder i scenaristi filma Chris Terrio i David S. Goyer, ne žele da podijele sa nama, motive svojih likova. Izgleda da samo Bruce Wayne zna zašto je toliko ogorčen na svijet oko sebe, dok Supermana opet muče slične dileme, kao u Snyderovom Čovjeku Od Čelika. Opet se nameće pitanje o regulisanju odnosa između super-heroja i običnih smrtnika, i eto opet gledamo smrt Waynovih roditelja, doduše dobrom kombinacijom kamere iz ruke i usporenog snimka. Snyder i ekipa ne uspijevaju da kvalitetnije odgovore na ova pitanja, i uglavnom se okreću prema akcijskim obračunima. Snyder svakako zna da režira scene borbe, ali on nažalost, prečesto poseže za tehnikom usporenog snimka i prečesto pokušava da izazove ushićenje publike. Dok Superman posao obavlja po kratkom postupku, Batman je tu za malo dužu borbu. Treba pohvaliti dobru koreografiju borbe, u dugoj sceni Batmanove borbe sa mnogobrojnim protivnicima, u praznom skloništu. Sama borba između naslovnih super-junaka je očekivano dobra, i gledalac na trenutak zaboravlja da je riječ o borbi između čovjeka i Boga. Supermanova boljka je naravno, dobro poznata svima, a gledajući trejler filma, znamo da će se naslovni dvojac pomiriti, što dodatno kvari ovaj vizuelni spektakl. Lik Diane Prince je dobro implementiran u film i pravi se dobar uvod u njen samostalni film Wonder Woman, ali i očekivanu Ligu Pravednika. Završna borba filma je zaista pretjerala sa upotrebom CGI tehnologije.

Glumačka ekipa je uglavnom raspoložena. Ben Affleck se pokazao kao iznendađujuće dobar izbor za energičnog Brucea, Henry Cavill nastavlja sa dobrom interpretacijom Supermana, dok je atraktivna Gal Gadot takođe dobar izbor za Wonder Woman. Jesse Eisenberg je zanimljiv izbor za Lexa Luthora, iako nije u potpunosti uspješan, dok je Amy Adams prečesto "dama u nevolji" da bi bila jaka i nezavisna novinarka.

Batman Protiv Supermana: Zora Pravednika je zanimljiv djelić nadolazeće DC Comics sage.

Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=41557090