BARRY SEAL - AMERIČKI ORIGINAL (2017)

Glumci: Tom Cruise, Domhnall Gleeson, Sarah Wright, Jesse Plemons, Caleb Landry Jones, Lola Kirkem, Jayma Mays

Režija: Doug Liman

Scenario: Gary Spinelli

Žanr: Akcija/ Biografija/ Komedija

Trajanje: 1h 55min

Krajem 70-ih godina prošloga vijeka CIA agent Monty Schafer (Sarah Wright), regrutuje pilota komercijalne avionske kompanije Barrija Seala (Tom Cruise) i šalje ga da leti tajne izviđačke misije na veoma opasne teritorije Južne Amerike. Schafer zatim traži od Seala da radi kao kurir između CIA i generala Noriege (Alberto Ospino) u Panami. Tokom ove mislije kartel Medellin traži od Seala da transportuje velike količine kokaina za SAD. Seal prihvata ponudu ali odlučuje da prećuti ove informacije svojoj ženi Lucy (Sarah Wright).

Barry Seal je bio američki švercer droge i oružja i perač novca koji je regrutovan od strane američke agencije CIA, ali koji je isto tako radio za zloglasni kolumbijski kartel Medellín. Ovaj kartel je djelovao tokom 70-ih i 80-ih godina prošloga vijeka i na vrhuncu svog djelovanja krijumčario je tone kokaina svake sedmice u mnoge svjetske zemlje. Jedan od osnivača ovog kartela je kolumbijski narko-lord i narko-terorista Pablo Eskobar. Holivud se u nekoliko navrata bavio ovih zloglasnim kartelom i njegovim osnivačima. Jedan od osnivača George Jung je predmet Demmeovog filma Bijeli Prah, dok se sam kartel pominje i u Villeneuveovom Sikariju. Sa druge strane Amerikanac Barry Seal je glavni akter Youngove dokumentarističke televizijske drame Doublecrossed, dok u Furmanovom Infiltratoru, pojavljuje u par scena, ali su one prekrate da bi skrenule pažnju publike i da stvar bude još gora, istorijski netačne. Lik Barrija Seala se takođe pojavljuje u jednoj epizodi prve sezone popularne televizijske serije Narcos. Barry Seal je ovaj put dobio mnogo više vremena i njegova gotovo nevjerovatna priča je sasvim dobro prikazana.

Režiser filma Doug Leaman i glumac Tom Cruise su već imali jednu uspješnu saradnju i to u naučno-fantastičnoj akcijadi Na Na Rubu Vremena. Dvojac se opet pokazao kao dobar tandem koji nastavlja da dobro zabavlja publiku. Već kratkim uvodom režiser Leaman i scenarista Gary Spinelli formiraju lik koji nije pretjerano oduševljen svojim poslom. Barry Seal je čovjek željan izazova i kojeg posao komercijalnog pilota ne usrećuje puno. Scenarista Spinelli često propušta priliku da nam da jače motive svog protagoniste i uglavnom se vadi na novac, koji je svakako valjan razlog. Scene Barrijevog razgovora sa CIA agentom su obrađene sa velikom dozom humora i u njima naslovni junak reaguje baš kao što bi jedan običan čovjek reagovao da je na njegovom mjestu. Barry Seal je rađen dokumentarističkim stilom koji pomaže da se neobične i često urnebesne situacije iz Barrijevog života prenesu na najprihvatljiviji mogući način. Nije loša ideja ni retrospektivni način kazivanja, odnosno scene iz hotela u kojem Barry snima sebe kamerom, dok prepričava sve svoje dogodovštine. Barry Seal - Američki Original svakako ima dosta zabavnih filmskih situacija. Treba izdvojiti scene u kojima već uhvaćeni kriminalac Barry izmiče iz ruku pravde, kao i scene u kojima on ne zna šta da radi sa svim novcem koji ima. Nažalost sav humor u filmu dosta utiče na kasnije ozbiljne scene jer Leaman prosto ne zna da ga se otarasi na vrijeme. Mi nismo vidjeli u filmu surovost kartel Medellín i šta je on zapravo spreman da uradi svima koji mu stanu na put i nismo previše zabrinuti za život protagoniste filma. Sam lik Pabla Escobara nodi određe u težinu isključivo zbog svog imena, jer se autori filma nisu previše potrudili oko njegovog lika. Najveće zamjerke filmu stižu od svih onih koji su pogledali Spielbergov Uhvati Me Ako Možeš ili Niccolov Gospodar Rata. Ove kriminalističke drame, su takođe nastale po istinitim događajima ali su svoju temu obradili na mnogo kompleksniji način. Barry Seal se prvenstveno interesovao neobičnim i zabavnim aspektima Barrijeve kriminalističke karijere i zbog toga je propustio priliku da ojača svoje likove. To se možda najbolje primjeti na liku policijskog detektiva koji pokušava da se dočepa naslovnog kriminalca, koji ostaje dosta nepoznat publici. Takođe u filmu nema ni igre mačke i miša između snaga reda i mira i kriminalaca.

Tom Cruise je veoma dobar u ulozi kriminalnog pilota, i pokazuje da sa zna snaći i u nekim prizemnijim ulogama. Sarah Wright i Domhnall Gleeson su izvukli koliko su mogli iz svojih uloga jer su očigledno bačeni u drugi plan. Najprijatnije iznenađenje je svakako Caleb Landry Jones.

Barry Seal - Američki Original je zabavan film zadovoljavajućeg kvaliteta i dobar dodatak holivudskim kriminalističkim biografijama.

Datum recenzije: 10.09.2017. godine