BABADOOK (2014)

Glumci: Essie Davis, Noah Wiseman, Hayley McElhinney, Daniel Henshall, Barbara West, Ben Winspear

Režija: Jennifer Kent

Scenario: Jennifer Kent

Žanr: Drama/ Horor

Trajanje: 1h 33min

Amelia Vanek (Essie Davis) je samohrana majka koja se brine o svom šestogodišnjem sinu Samuelu (Noah Wiseman). Njen muž Oskar (Benjamin Winspear) je poginuo u saobraćajnoj nesreći, kada je vozio Ameliju na porod, i ovaj traumatični događaj je ostavio velike posljedice na nju. Amelija pred spavanje čita svom sinu slikovnicu o Gospodinu Babadooku (Tim Purcell), a preplašeni Samuel je ubjeđen da ovo čudovište zaista postoji, i on počinje da pati od nesanice.

Australijska režiserka i scenaristkinja Jennifer Kent je snimila Babadook po uzoru na svoj kratkometražni film Čudovište, poznat po nesvakidašnjoj obradi ove filmske tematike. Australijanka nema potrebu da mijenja provjerenu formulu iz kratkog filma i opet uspijeva da izgradi jako dobru filmsku atmosferu, uvijek se trudeći da osvježi ovaj ustajali i repetativni žanr. Babadook je zapravo još jedan primjer horora u kojem se psihički problemi i mentalni poremećaji protagonistkinje, manifestuju u uznemirujuće čudovište. Ovo naslovno čudovište najvjerovatnije predstavlja dugogodišnji potisnuti gnjev skrhane supruge i zabrinute majke. Majka Amelia uspavljuje svoje dijete sa kratkom pričom iz slikovnice i nesvjesno pravi od njihove kuće veoma opasno mjesto za život. Kamera Radosława Ładczukog vješto drži distancu tokom Amelijinog zavirivanja u sve mračne dijelove kuće, a kvalitetna muzička podloga Jeda Kurzela, nas tjera da strijepimo od iznenadne pojave naslovog junaka. Izrazita visina ovog originalnog i zastrašujućeg filmskog čudovišta, podmuklo podsjeća na sjenku osobe koju proganja. Velike kandže koje spušta na svoju žrtvu, tjeraju je da potpuno probljedi od straha. Režiserka Kent pravi dobar potez i radnju filma često seli van njihove kuće da pokaže asocijativno ponašanje majke i sina, u društvu drugih ljudi. Babadook svakako prestavlja vrijednu dopunu filmskom horor žanru. Međutim, pohvale ne staju samo na dobro odrađenom poslu. Autorka Jennifer Kent je zadržala distributerska prava na ovaj film i izričito je naglasila da neće dozvoliti nikakav nastavak, jer Babadook jednostavno nije "jedan od tih filmova". Ovakvi potezi filmskih radnika u ovom komercijalnom vremenu djeluju poput melema na ljutu ranu, svakom iskrenom ljubitelju sedme umjetnosti. Treba pohvaliti Alexa Juhaszija, grafičkog dizajnera i ilustratora, zaslužnog za slikovnicu iz filma, i zanimljivu posvetu Bavinom hororu Tri Lica Straha.

Ljubitelji računarskih video igara iz 90-ih godina prošloga vijeka, će biti prijatno iznenađeni upotrebom zvučnih efekata, iz Blizzardove fantazijske strategije Warcraft 2, zatim takođe računarske strategije UFO: Enemy Unknown i poznate borilačke igre Mortal Kombat. Isto tako zvuk iz Play Station 1 igre, Resident Evil, se može čuti nekoliko puta tokom finalnog sukoba sa naslovnim čudovištem.

Essie Davis daje odličan portret požrtvovane majke, koja se bori sa depresijom, a Noah Wiseman je takođe dobar izbor za mladog Samuela. Režiserka je veoma delikatno pristupila snimanju zastrašujućih scena sa mladim Wisemanom, trudeći se da maksimalno poštedi mladog dječaka. Tim Purcell se odlično snašao u kostimu naslovnog čudovišta.

Babadook je odličan horor film kojeg treba preporučiti svim ljubiteljima ovog žanra, kojima su dosadili konstantni i patetični holivudski pokušaji zastrašivanja.

Datum recenzije: 14.05.2017. godine